Például ha valaki rákeres a pelenkákra, akkor a Huggies termék alatt megjelenik egy plusz sor, „hasonló termékek saját márkáinkból” felirattal, és erre kattintva a felhasználót az Amazon tulajdonában lévő Mama Bear pelenkákhoz irányítja át. Ugyanez a helyzet a Dove tusfürdőknél is, ahonnan a P.O.V. termékcsaládra továbbít a rendszer – ez szintén az Amazon tulajdonában van.
Az Amazon hivatalosan nem jelentette be a szolgáltatást, így pontosan azt sem tudni, hogy mikortól működik.
Több eladó is úgy nyilatkozott a CNBC-nek, hogy körülbelül egy hónapja jelentek meg ezek a linkek.
Az Amazon nem nyilatkozott az ügyben.
Az eset jól illusztrálja az egyre növekvő feszültséget az Amazon és számos kis- illetve nagykereskedő között.
A cég agresszív terjeszkedése miatt egyre több vállalat számára válik versenytárssá, ráadásul az sem tisztázott, hogy az Amazon miképpen húz hasznot a platformon keresztüli eladások adataiból saját termékei számára.
A kereskedők komolyan panaszkodtak az Amazon eladói fórumán.
Az amerikai cég jelentősen növelte saját termékeinek a számát az elmúlt években – több mint 120 különböző márka tartozik már hozzá.
Ez több mint kilencszeres növekedés 2016-hoz képest – állítja a TJI Research friss jelentése.
Egy szakági elemzés szerint az Amazon saját márkás termékei 2018-ban 7,5 milliárd dollár bevételt hoznak, ami 2022-re 25 milliárd dollárra növekedhet.
Margrethe Vestager, az Európai Unió versenyjogi biztosa nemrégiben elmondta, hogy figyelemmel kísérik az Amazon értékesítési adatainak felhasználását,
nehogy tisztességtelen előnyökhöz jusson az amerikai cég, és bár jelenleg nincs vád ellene, a bizottság már megkezdte az előzetes vizsgálatokat.