A Primera Air fapados légitársaság Birminghamből és a londoni Stansted reptérről indított járatokat Észak-Amerikába, köztük Torontóba, Washingtonba és New Yorkba. A 15 repülőgépből álló flottával rendelkező Primera Air a hónap végére tervezte, hogy bővíti kínálatát és Manchesterből Malagára is indít járatokat.
A légitársaság legtöbb ügyfelét a skandináv országokból szerezte, akik olyan országokba utaztak nyaralni, mint Spanyolország, Görögország, Egyiptom, Olaszország és Törökország.
A Primera Air néhány utasa csak akkor tudta meg, hogy nem indul el a járatuk, amikor már éppen szálltak volna fel a repülőgépre.
Az egyik kanadai utas - Angela Dorau - a Párizsból Torontóba induló gépre szeretett volna felszállni, de a kapunál közölték vele, hogy a járat nem fog elindulni. Elmondta, hogy emiatt férjével egy motelben kellett tölteniük az éjszakát, ráadásul nincs is pénzük még egy jegyet vásárolni a hazaútra. Hozzátette, hogy a túra így 2000 dollárral többe fog kerülni nekik.
A polgári légügyi hatóság bejelentette, hogy nem tudnak segíteni az érintett utasoknak, akiknek saját maguknak kell megoldaniuk a haza utat. Csak azok az utasok reménykedhetnek, akik bankkártyával fizettek a jegyekért, nekik a bankkártyát kiadó cégnél kell érdeklődniük.
A Primera Air szerint a vállalatnak nem maradt más választása, mint csődöt jelenteni.
A légitársaság végét az jelenthette, hogy versenyezni próbáltak az olyan fapados vetélytársakkal, mint a Norwegian vagy a Wow. Az első jelek már augusztusban mutatkoztak, amikor a Primera Air bejelentette, hogy szeptember 3-tól törlik a Birminghamből induló, rövidtávú járatokat.
Alex Macheras szakértő szerint a szektorban mindenki azon a véleményen volt, hogy a Primera túl gyorsan próbál meg bővülni, miközben a flottájuk mérete miatt ez nem volt lehetséges.