130 új üzlettel és 5000 új alkalmazottal erősít az Aldi

Aldi
A logo is pictured on a sign outsude an Aldi supermarket store in London on September 26, 2016. Aldi UK announced on Monday that it will invest Ł300 million ($389 million, 346 million euros) to revamp its stores over the next three years. Aldi and its German rival Lidl have boomed in Britain, grabbing market share from traditional supermarkets Asda, Morrison, Sainsbury's and Tesco, as customers tightened their belts to save cash. / AFP PHOTO / Daniel Leal-Olivas
Vágólapra másolva!
Átlépte a lélektaninak számító, 10 milliárd fontos (közel 3700 milliárd forint) bevételi határt az Aldi 2017-es eredménye az Egyesült Királyságban és Írországban. A német hátterű diszkontlánc nagyszabású bővítési terveket jelentett be a következő két évre, melyről az Independent is beszámol.
Vágólapra másolva!

A bevétel növekedése mellett a cég tavalyi profitja is szárnyalt, 29 százalékos növekedéssel, 417 millió fontra ugrott.

Az áruházlánc pedig azt jelentette, hogy vásárlóinak száma is álomszerű mértékben növekedett: a korábbi 1,1 millióról 15,8 millióra, ami az Aldi brit piaci részesedését 7,6 százalékosra tolta fel.

A vállalat már korábban bejelentette, 2017-ben és 2018-ban 1 milliárd fontot fordítanak új üzletek nyitására és a meglévők fejlesztésére. Most ezt is túlszárnyaló bejelentést tettek.

A nyilvánosságra hozott tervek szerint 2019-ben és 2020-ban összesen 130 új egységet nyitnak a brit és írországi piacon.

Ezek mellé további három, regionális elosztóközpontot is felhúznak a terméklogisztika támogatására.

Az Aldi úgy számol, hogy ezekkel a beruházásokkal a következő két évben mintegy 5 000 új munkahelyet teremt.

Nagyszabású bővítést jelentett be a brit Aldi Forrás: AFP/Daniel Leal-Olivas

Giles Hurley, a diszkontlánc angliai és ír divíziójának irányítója a bejelentés kapcsán elmondta, úgy látják, az a robbanásszerű növekedés, mely a brit kiskereskedelmi piacot az elmúlt években jellemezte, lassulóban van. Szerintük konkurenseik erre a szolgáltatásaik bővítésével kívánnak válaszolni, míg az Aldinál – mondja Hurley – abban hisznek, hogy továbbra is azt kell csinálniuk amit, eddig. Vagyis olcsó árakon minőségi termékeket kínálni, fölösleges sallangok nélkül.

A brit kiskereskedelmi szektorban egyre kiélezettebb a verseny. A legnagyobbnak (25 százalék körüli részesedéssel) továbbra is a Tesco tekinthető. A brit óriáslánc viszont nem is tagadja, aggasztja őket a Lidl és az Aldi erőteljes nyomulása, amire – ahogy az Origo megírta – saját diszkontlánc elindításával kívánnak válaszolni. Ugyanakkor az Aldi és a Lidl saját üzleteinek számát növelve próbálja megtörni a Tesco dominanciáját.

A piac másik két jelentős szereplője, az Asda és a Sainsbury's az összeolvadásban látta a túlélés zálogát – a cégeket viszont a lépés miatt, versenyfelügyeleti eljárás alá vonták.