A megnyitón Ratatics Péter, a Mol-csoport fogyasztási szolgáltatásokért felelős ügyvezető igazgatója elmondta, hogy a Mol a régióban eddig 555 Fresh Corner egységet nyitott, ahol az üzemanyagok mellett kávét és helyi igényekre szabott szendvicseket, péksüteményeket kínálnak a vásárlóknak.
A 2015-ben elindított Fresh Corner koncepció jelentősen hozzájárult ahhoz, hogy a fogyasztói szolgáltatások üzletág csoportszinten történetének legjobb eredményével, 192 millió dollárral (50,2 milliárd forinttal) zárta az idei első félévet, ami 28 százalékos növekedés az előző év azonos időszakához képest - ismertette Orosz András, a Mol Magyarország kiskereskedelmi vezetője.
Az is elhangzott, hogy
a kiskereskedelmi tevékenység árrésének már 27 százaléka származik a nem üzemanyag termékek értékesítéséből, és ez az arány egyre nő.
Ezen belül a Fresh Corner egységek önálló pénzügyi eredményét nem hozzák nyilvánosságra - tette hozzá.
A Mol megbízásából 2018 szeptemberében készült kutatás szerint a válaszadók több mint fele (60%) naponta 2-3 alkalommal kávézik. A felmérésből az is kiderült, hogy a többség a kávé finom íze, illata és aromája miatt vált rendszeres fogyasztóvá.
A válaszok alapján
a vásárlók számára a kávé kiválasztásakor továbbra is annak minősége az elsődleges szempont (30%),
ezt követi az ár-érték arány (17%), illetve a kényelmi szempontok (13%). Ha kávé, akkor jellemzően eszpresszó: a válaszadók 40 százaléka preferálja a rövid kávét, de körülbelül minden ötödik vásárló cappucinót vagy latte macchiatót rendel.