A panaszosok észrevették, hogy a számlán (pontosabban az annak tűnő dokumentumon) megjelölt ügyfél-azonosító szám nem egyezik meg a sajátjukéval, de olyan bejelentő is kapott üzenetet, aki nem is ügyfele a Főtávnak.
A vállalat a bejelentés alapján belső vizsgálatot végzett el, amely után kiderült, hogy akik megtévesztő levelet kaptak,
mind a Díjnet rendszerében nyilvántartott ügyfelek.
A Főtáv nevével egy olyan személy azonosítóját használták fel a tettesek, aki ténylegesen a társaság ügyfele.
Korábban azért intett óvatosságra a Főtáv, mert illetéktelenek akartak bejutni a lakásokba a cég nevére hivatkozva. Ezekről az esetekről szintén lakossági bejelentés útján értesült a cég, amely ennek kapcsán arra hívta fel a figyelmet, hogy
a Főtáv szakemberei jól látható emblémát viselnek és arcképes azonosító kártyával rendelkeznek, a helyszínen sosem kérnek el készpénzt, és csak előre egyeztetett időpontban érkeznek.
Az események miatt a Főtáv arra kéri ügyfeleit, hogy az ilyen jellegű értesítéseket körültekintően kezeljék,
ne legyenek csalás áldozatai.
Bűncselekmény gyanúja esetén értesítsék a rendőrséget, vagy egyeztessenek a szolgáltató ügyfélszolgálatával a 06 1 700 7000-es telefonszámon.