Egyre durvul a küzdelem a hirdetési piacon

amazon
(FILES) This file photo taken on December 28, 2016 shows the logo of US electronic commerce and cloud computing company Amazon in Vertou, France. Amazon said January 18, 2018 it had narrowed to 20 its options for a second headquarters for the sprawling technology and lifestyle company headed by Jeff Bezos, the world's richest individual. After 238 cities from North America submitted bids, Amazon announced its short list included three in the vicinity of the US capital Washington, and the Canadian city of Toronto. / AFP PHOTO / LOIC VENANCE
Vágólapra másolva!
Az Amazon friss piackutatási adatok szerint a harmadik helyen áll az online hirdetési piacon, ám közelít a két éllovashoz, a Google-hoz és a Facebookhoz.
Vágólapra másolva!

Az eMarketer piackutató cég prognózisa szerint az online kiskereskedelmi cég forgalma az idén el fogja érni a 4,61 milliárd dollárt. Igaz, ez az USA digitális hirdetési piacának mindössze 4,15 százalékát jelenti – teszi hozzá a CNBC.

Ugyanakkor az eMarketer korábbi várakozásait jócskán meghaladja az Amazon idei teljesítménye, hiszen az év elején még mindössze 2,89 milliárd dolláros hirdetési bevételt vártak a társaságtól.

Forrás: AFP/Loic Venance

Eközben a Google és a Facebook csökkenő hirdetési bevételekkel, illetve piaci részesedéssel kénytelen szembesülni. Ebben az évben a két cég együtt 57,5 százalékot hasít ki a forgalomból, szemben a tavalyi 59,1-gyel.

Az Amazon viszont a mobilhirdetési üzletágban az idén 242 százalékos árbevétel-növekedést ért.

Emellett újabb piacok meghódítására készül. Az Independent tudósítása szerint a napokban megjelent Törökországban is, ahol 15 árukategóriában lehet tőlük termékeket rendelni. Egyebek mellett könyveket, elektronikai termékeket, szerszámokat, játékokat forgalmaznak, köztük több mint 1000 török cég áruit.