Belső vizsgálatot indított az Amazon

Amazon warehouse england
Workers prepare customer orders for dispatch as they work around goods stored inside an Amazon.co.uk fulfillment centre in Peterborough, central England, on November 15, 2017. Shops could be seeing the effect of consumers postponing purchases until "Black Friday" on November 24, 2017, a day of sales in the United States that has become increasingly popular in Britain. / AFP PHOTO / CHRIS J RATCLIFFE
Vágólapra másolva!
Az amerikai online kiskereskedelemi óriásnál most azt vizsgálják, az alkalmazottaik tényleg fogadtak-e el pénzt azért, hogy egyes termékekről írt negatív véleményeket töröljék a rendszerből.
Vágólapra másolva!

A Wall Street Journal állítása szerint

a beszállítók 80 és 2 ezer dollár (22 ezer és 556 ezer forint) között fizettek azért, hogy eltüntessék a negatív véleményeket a termékekről,

valamint hogy visszaállítsák a letiltott számlákat.

Illusztráció Forrás: AFP/Chris J Ratcliffe

Az újság azt is kiemelte, hogy ez a gyakorlat kimondottan Kínában volt jellemző.

Az Amazon az esetre reagálva elmondta, hogy zéró toleranciát alkalmaznak a rendszerben manipuláló visszaélőkkel szemben, és alapos vizsgálatot indítanak.

– nyilatkozta a cég szóvivője, valamint hozzátette, hogy azokkal a beszállítókkal szemben is szigorúan járnak el, akik részt vettek a csalásban.

Illusztráció Forrás: AFP/Loic Venance

A Wall Street Journal szerint a vizsgálat még májusban elkezdődött, amikor tájékoztatták az Amazont a lehetséges csalásról. A cég platformján értékesített termékek fele harmadik féltől, vagyis külső beszállítótól származik.