Az Africanews helyszíni riportjában emlékeztet arra, hogy a cég árpolitikája ellen már áprilistól tiltakoztak a francia gyarmati múltú Marokkóban.
A francia óriáscég vesszőfutása pedig év elején indult, amikor a marokkóiak a Danone termékek bojkottjára szólították fel egymást a közösségi médiában. A tiltakozások legfőbb oka a pasztörizált tejek árának emelése. A további kritikákat a cég felvásárlókkal szembeni magatartása, valamint reklámtevékenységének egyes elemei kapcsán fogalmazták meg.
A Reuters emlékeztet arra, hogy a Danone-csoport teljes értékesítési eredményeinek 2 százalékát a marokkói piac adja.
A cég a tüntetésekbe forduló tiltakozási hullám hatására arról számolt be, hogy az év második negyedévében a tejértékesítésből származó bevétele 40 százalékkal csökkent az országban a korábbiakhoz képest. Emiatt még rövid távú reklámszerződéseket is fel kellett mondania, és a marokkói tőzsdén jegyzett leányvállalata is jelentősen csökkentette éves előrejelzéseit.
A cég azt mondta: fogyasztói bizalomvesztésnek tekintik a marokkói helyzetet.
A teljes képhez hozzátartozik, hogy a nyilvános tiltakozások címzettje nem kizárólag a Danone volt. A marokkóiak a francia cég mellett az ország legnagyobb olajipari vállalatát, az Afriquia SMDC-t és az Oulmes ásványvízgyártó társaságot is támadták, szintén a termékek ára miatt. Ezek a cégek éppúgy várható éves bevételi eredményeik lefele módosítására kényszerültek, mint a Danone.
A Danone nemrégiben a Facebook-oldalán jelentette be, hogy enged a vásárlói nyomásnak, és csökkenti a tejtermékek árát. Egyúttal azt igyekszik kommunikálni, hogy a vállalat nyitott a közvetlen vásárlói visszajelzésekre, és egyáltalán nem zárkózik el a fogyasztói elvárások kapcsán folytatott párbeszédtől.
A cég pénzügyi vezetője optimista: Cecile Cabanis egy, Bostonban adott nyilatkozatában azt mondta, a cég visszanyerte a vásárlói bizalmat.
Emmanuel Faber, a vállalat ügyvezetője ezzel egyidejűleg Casablancában azt nyilatkozta, az év eleji bojkott hatását még az év második felében is érezni fogja a vállalat, de már megkezdték az egyeztetéseket arról, hogyan lehetnének a fogyasztók szemében újra megbízható, keresett termékeket elfogadható áron kínáló cég.