A Porsche egy új szolgáltatás elindítását tervezi, amely az ezredfordulósakat célozná meg. A platform lehetővé tenné a gyártó különböző luxusautóinak bérbevételét egy hétre, vagy akár csak egy napra is. A Porsche a szolgáltatást először Atlantában teszi elérhetővé, miközben San Franciscóban összefognak a Turo nevű startuppal.
A Turora bárki feltöltheti saját autóját és egyszerűen bérbe adhatja.
A Volkswagen leaányvállalat ezzel a módszerrel szeretné megszólítani az ezredfordulósokat és a Z generáció tagjait, akik egyre inkább hozzászoknak az olyan közösségi megosztáson alapuló megoldásokhoz, mint az Uber, a Lyft és az Airbnb.
A változó szokásokhoz azonban nemcsak a Porsche igyekszik alkalmazkodni, hiszen tavaly a BMW és a Mercedes-Benz is hasonló előfizetéses szolgáltatást indított, januárban pedig a General Motorshoz tartozó Cadillac is bepróbálkozott ezzel a megoldással.
Klaus Zellmer, a Porsche észak-amerikai részlegének vezetője szerint a szolgáltatás több ember számára teszi lehetővé, hogy megtapasztalják milyen élvezetes egy ilyen luxusautó tulajdonosának lenni, még ha csak egy rövid időre is. Hozzátette, hogy a vállalat így azokat is elérné, akik nem tudnak megvásárolni egy Porschét, azonban bizonyos időre bérbe tudják venni.
A rövid távú bérlésre épülő szolgáltatás Porsche Drive néven fog futni.
A felhasználók 269 dollárért kölcsönözhetik ki négy órára a Macan, 718 Cayman vagy a Boxster modellt. Aki több időre szeretne magának egy Porschét, annak egy hétre már 2900 dollárt kell fizetnie a 911-esért. Ezért a pénzért a kocsit már házhoz viszik.