Így futtatja fel az Aldi a magyar borokat

Aldi
A woman pushes a shoppping trolley as she leaves an Aldi supermarket store in London on September 26, 2016. Aldi UK announced on Monday that it will invest Ł300 million ($389 million, 346 million euros) to revamp its stores over the next three years. Aldi and its German rival Lidl have boomed in Britain, grabbing market share from traditional supermarkets Asda, Morrison, Sainsbury's and Tesco, as customers tightened their belts to save cash. / AFP PHOTO / Daniel Leal-Olivas
Vágólapra másolva!
Az Aldi Magyarország borkínálatának összeállításánál egyre nagyobb figyelmet kapnak a magyar pincészetekből. Mind az akciós, időszakosan kapható tételek, mind az állandó kínálat részét képező, kizárólagosan az Aldinál kapható borok terén az áruházlánc célja az, hogy a vásárlók minél több magyar borászatot ismerjenek meg, és biztosak lehessenek abban, hogy bármely palackot is választják, kiváló borélményben lesz részük.
Vágólapra másolva!

2018 tavaszától megújuló borbeszerzési stratégia jellemzi a vállalatot, amelynek fókuszában egyrészt

a legismertebb és a vásárlók által legkeresettebb magyar borászatok termékei állnak.

Az üzletek polcain egyre több az exkluzív, neves termelők által, kizárólag az áruházlánc számára palackozott bor.

Illusztráció Forrás: AFP/Daniel Leal-Olivas

A vállalat célja, hogy az új borstratégia révén a vásárlók a cég borkínálatát is a minőséggel azonosítsák: bármelyik palackra is esik a választásuk, minőséget kapnak, és a pénztárcájukat sem terheli meg majd a választásuk, hiszen az áruházlánc borkínálatában a legolcsóbb palack 379 forintba, míg a legdrágább 1 499 forintba kerül az állandó termékek közül.

Az áruházlánc új borstratégiájának köszönhetően országszerte megugrott a minőségi borok forgalma az diszkontlánc üzleteiben, és az őszi borkampány, illetve az év végére összeállított stratégia további ígéretes növekedést jósol a szegmensben.

Illusztráció Forrás: ALDI

A diszkontáruházlánc állandó borkínálatának 39 százaléka fehér, 15 százaléka rozé, valamint 47 százaléka vörösbor.

Új tételek az őszi kínálatban

Az őszi szezonban a cég tovább szélesíti majd a borkínálatot, különböző borvidékekről az ismert borászatoktól újabb kiváló tételek várhatóak.

Az áruházlánc továbbra is törekszik arra, hogy lehetőleg közvetlenül a pincészettől vásároljon,

így biztosítva és megalapozva a magyar termelőkkel történő hosszú távú együttműködést.

Illusztráció Forrás: ALDI

Nyugat-Európában már egyértelműen tapasztalható trend, hogy egy pincészet kimondottan egy áruházlánc számára palackoz bizonyos tételeket, biztosítva a megadott fajtaösszetételre a kizárólagosságot. Magyarországon mind a borászatok, mind pedig az áruházláncok kezdik felismerni az ilyen együttműködésekben rejlő kölcsönös előnyöket és presztízst.

Többlépcsős kiválasztás, hosszú távú partnerség

A borkiválasztás egy háromlépcsős, vakkóstolós folyamat, amely során a szakmai szempontokat és a vásárlóközönség elvárásait egyaránt figyelembe veszik.

Mindemellett az áruházlánc beszállító partnereivel a hosszú távú együttműködésekre törekszik, marketingtevékenységével erősíteni kívánja partnerborászatai hírnevét.

A borstratégia fontos eleme továbbá, hogy folyamatosan követik az eladásokat és a vásárlói visszajelzéseket, és ezek figyelembevételével alakítják a további kínálatot.