A légitársaság, amely más országok nemzeti repülős cégeit pénzeli

happy traveler waiting for the flight in airport Luggage Travel People Traveling Women Passport Stamp Explorer Customs Arrival Emigration and Immigration Abstract Airplane Ticket Global Communications Ticket Airport Lounge Arrival Departure Board Waiting
happy traveler waiting for the flight in airport, departure terminal, immigration concept
Vágólapra másolva!
Annyira jól megy az afrikai kontinens minden kétséget kizáróan legjobb légitársaságának, az Ethiopian Airlinesnak, hogy egyre több ottani ország a céggel való együttműködésben képzeli el a saját nemzeti légiközlekedési vállalatának felállítását. Most Csád lehet a következő, amely ennek köszönhetően hamarosan nemzeti légi céget indíthat – írja az Afrcianews.
Vágólapra másolva!

A teljes egészében az etióp állam tulajdonában álló vállalat jelenleg 96 gépet üzemeltet, és további 60 gépre adott le rendelést. A cég nem pusztán a legjobb, de a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség adatai szerint, ezzel a legnagyobb afrikai légiközlekedési vállalat is, amelynek ugyanakkor – a látszólagos ellentmondás ellenére – stratégiai érdeke fűződik ahhoz, hogy más országok hasonló profilú cégeinek indulásánál bábáskodhat.

Illusztráció Forrás: Getty Images/iStockphoto/Anna Berkut/Anyaberkut

Nagy kisebbségi tulajdonos

A csádi bejelentés szerint az új nemzeti légitársaságuk neve Tchadia Airlines, a céget 51 százalékban az állam, 49 százalékban az etióp légitársaság birtokolja. Utóbbi a járatüzemeltetés során szerzett tapasztalataival is segíti az új légi cég üzleti sikerét.

A csádi vállalat már október 1-én megkezdi működését, egyelőre két Bombardier Q400-as, turbó properelles géppel.

A csádi fél egyelőre nem közölte, melyik célpontokra repülnek először, csak az október 1-i indulást tekintik biztosnak. Hivatalosan annyit jeleztek, egyelőre az ország négy legnagyobb városa között szeretnének menetrend szerinti járatokat indítani, és

rövid időn belül a szomszédos országokba is repülnének.

Az országnak ugyanakkor már van egy légitársasága, a Toumai Airlines, ám 2012-ben a hatóságok olyan komoly biztonsági problémákat találtak az üzemeltetésben, hogy a működés lényegében leállt, a cég mindössze két géppel, charter járatokat közlekedtet azóta. Ez a vállalat egyébként magántulajdonban van, bár a nemzeti vállalat szerepére tartották aspiránsnak.

Elemi érdekből támogatnak

A rendkívül sikeres etióp cég már más országokkal, Dzsibutival, Egyenlítői-Guineával is tárgyalásokat folytat közös vállalatok létrehozásáról. Mozambikban teljes egészében saját erőből indítana el egy új céget, és érvényes megállapodása van Zambiával is, ahol több tízmillió dollárral járulna hozzá az ottani nemzeti légitársaság felfuttatásához.

A Bombardier Q400-as gép Forrás: LOT

A vállalat ugyanakkor jól felfogott érdekei mentén cselekszik.

Afrika légiközlekedésére ugyanis a földrajzilag közeli arab országok cégei is értékes piacként tekintenek, és

Etiópia az együttműködés kiterjesztésével ezeket a vállalatokat akarja beelőzni a kontinens piacán.

A cég elmúlt hónapban közzétett jelentése szerint, a 2017-18-as pénzügyi évben profitja 233 millió dollárra nőtt az előző évi 229 millióról, működési eredménye pedig 43 százalékkal, 3,7 milliárd dollárra emelkedett.