Ki nem találná, miből gyártana egymillió darabot a Gorenje

gorenje
A worker shows a range of retro-design refrigirators at the stand of Slovenian home appliance manufacturer Gorenje during the 52nd edition of the IFA (Internationale Funkausstellung) electronics trade fair in Berlin on September 3, 2012. IFA, Europe's largest consumer electronics and home appliances fair opens to the public from August 31 to September 5, 2012, with more than 1,400 exhibitors taking part. AFP PHOTO / JOHN MACDOUGALL / AFP PHOTO / JOHN MACDOUGALL
Vágólapra másolva!
A Gorenje szlovén cég új kínai tulajdonosa, a Hisense Electric háztartásigép-gyártó vállalat új gyár létrehozását, és évente egymillió tévékészülék gyártását tervezi, amely több száz új munkahelyet is jelent – mondta Franjo Bobinac, a Gorenje igazgatóságának elnöke.
Vágólapra másolva!

Bobinac kiemelte, hogy a Gorenje termelése továbbra is Szlovéniában marad, és tovább bővül a tévékészülékek gyártásával. Mint mondta, a folyamathoz már csatlakozott 30 szakember a Hisensetől.

Nyereséges második félévet várnak

A Gorenje csoport az első hat hónapban 602,3 millió euró bevételre tett szert és 400 ezer euró nyereségre, ez alig tizede csak az egy évvel korábbinak.

A Gorenje mindazonáltal jelezte, hogy nagyobb nyereségre az év második felében számít:

2018-ra 8,1 millió euró konszolidált adózott nyereséggel, valamint a gazdasági tevékenységből származó 25,3 millió euró nyerséggel számolnak.

A Hisense négy hónappal ezelőtt vette meg a Gorenje részvényeinek 95,42 százalékát, 293 millió euróért. A kisrészvényeseknek 12 eurót ajánlott részvényenként, ugyanannyit, amennyiért a kínai vállalat megvásárolta a nagyrészvényesek tulajdonrészét is a Gorenjeben.

Az elsősorban hűtőgépeiről és fagyasztóiról ismert szlovén cég új tulajdonosa egymillió új tévékészüléket gyártana a márkanév alatt Forrás: AFP/John Macdougall

Maradnak az alkalmazottak

A Gorenje, amely az egyik legnagyobb, exportra termelő szlovén cég, tavaly jelezte, hogy stratégiai partnert keres.A cég tavalyi profitja 84 százalékkal zuhant a költségek növekedése és az éleződő verseny miatt.

A kínai vállalat kötelezte magát, hogy megőrzi a Gorenje márkanevet és megtartja az alkalmazottakat.

A szlovéniai cég lesz a Hisense fő európai kutatási és fejlesztési, valamint termelési központja.