A város, amely 15 év alatt ötszörösével bővíti metróhálózatát

kínai gazdasági fejlődés, építkezések, Peking
(171221) -- BEIJING, Dec. 21, 2017 (Xinhua) -- Photo taken on Dec. 14, 2017 shows the Cadre International Transit-Oriented Development (TOD) Centre in the east Guangzhou area, south China's Guangdong Province. The project will serve as connections for interchanging passengers in the transportation hub, which integrates high-speed railways, subways and urban rails. From Guangdong to Hong Kong and Macao, can people work in one city and sleep in another? With the help of infrastructure connectivity, it becomes achievable to establish a "one-hour circle" within the Greater Bay Area in the near future. The Guangdong-Hong Kong-Macao Greater Bay Area, as a city cluster involving overall population of 66 million in south China, encompasses Hong Kong, Macao and nine cities in Guangdong Province. Many major infrastructure projects will help turn the bay area into a more dynamic economic zone that is suitable for living, doing business and travelling. The Guangzhou-Shenzhen-Hong Kong Express Rail Link will connect Hong Kong to the renowned high-speed rail network of China via a 26-km tunnel. After the project is completed next year, the travel time from Hong Kong to Guangzhou, capital city of the bordering Guangdong Province, will be shortened from two hours to only 48 minutes. The Hong Kong-Zhuhai-Macao bridge, the world's longest manmade sea crossing, consists of a 22.9-km bridge and 6.7-km underground tunnel that spans the width of the Pearl River Delta. The Y-shaped bridge will cut travel time between Hong Kong and Zhuhai from three hours to just 30 minutes. With expanding capacities of roads, railways and ports, the Greater Bay Area will see a highly convenient and efficient transportation network. (Xinhua/Lu Hanxin) (ry)
Vágólapra másolva!
A Hongkongot a kínai szárazfölddel összekötő Sencsen települése közel ötszörösével bővíti metróhálózatát 2035-ig - írja az Asia Times.
Vágólapra másolva!

A metropolisz Kína egyik technológiai központja, és - Kantonnal együtt - a Gyöngy folyó egyre inkább beépülő deltájának, hatalmas befektetéseket odavonzó városa. A helyi vezetése úgy látja, nemcsak egyre több az odaköltözők száma, hanem óriási az átmenő forgalom is Hongkong és Kína többi része között. Ezt pedig csak fejlett tömegközlekedéssel lehet kiszolgálni.

Peking áldásával

A sencseni metróhálózat fejlesztését Peking nem pusztán támogatja, hanem maga is szorgalmazza.

- mondja Wang Guowen, a Kínai Fejlesztési Intézet logisztikai részlegének igazgatója.

A Gyöngy folyó deltája hatalmas fejlődésen megy át Forrás: AFP/Xinhua News Agency/Lu Hanxin

A szakember azt is hozzátette, hogy

a kelet-nyugat irányú forgalom intenzitása megkerülhetetlenné teszi a bővítést.

A beszámolókból az is kiderül, egyenesen Pekingből támogatják a projektet, amelynek mind az anyagi, mind a technológiai feltételei rendelkezésre állnak.

Ötszörösével növelnék a hosszát

A városban jelenleg mintegy 580 kilométeren futnak a metróvonalak, összesen öt viszonylatban.

Több vonal, illetve bővítés jelenleg is építés alatt áll, ezek több lépcsőben készülnek el.

A tervek szerint 2035-re a város 1335 kilométernyi új metróvonallal fog gyarapodni.

Ez közel ötszöröse a mostani hálózathossznak.

2020-ra a városi metró- és villamoshálózat hossza várhatóan eléri a 435 kilométert, ha az építkezések a tervek szerint haladnak, 2025-ben lépi át a hálózat hossza az 1000 kilométert.

A bővítés azért is figyelemreméltó, mert Sencsen metróvállalatát alig 20 éve alapították, 44 milliárd jüan (kb. 1600 milliárd forint) tőkével.