A Reuters beszámol arról, hogy Oslóban, Alesundban és Tromsøben még 2015 és 2016 között nyitották ezeket az üzleteket, amelyek elsősorban kiszolgáló bázisok, illetve átvételi pontok voltak a megrendelt bútorok számára.
A három áruház az IKEA globális pilot-programjának jegyében született meg, amelynek keretében új formátumok bevezetésével szeretnének alternatívát kínálni a vásárlóknak a hatalmas, városszéli monstrumokkal szemben.
A cég mintegy 10 százalékkal szeretné lefaragni a költségeit Norvégiában, hogy javítson ottani érdekeltségének nyereségességén. A három megszűnő üzlet dolgozóinak állást kínált más norvégiai egységeiben.
A svéd bútorgyártó vállalat egyébként kidolgozott egy hároméves megújulási programot,
amelynek részeként elsősorban online üzletágát kívánja fejleszteni, illetve csökkenteni a kiszállítási időket. Ezzel szeretne még vonzóbbá válni a fogyasztók számára.