A 25 évnél fiatalabbak pedig a fizetésük 33 százalékát költik önmagukra. Ráadásul a felmérés során megkérdezett kétezer felnőtt 62 százaléka állítja, hogy sokkal többet is költhetnének önmagukra, mint ahogy teszik.
Bár az öngondoskodás már néhány évtizede jelen van, nemrég kezdett el valóban növekvő trendé válni, amit mi sem mutat jobban, hogy az önfejlesztő ipar – vagyis az önfejlesztéssel, érzelmi és fizikai egészséggel kapcsolatos termékek és szolgáltatások – 9,9 milliárdos piac az Egyesült Államokban. A szegmens további növekedésére számítanak az elkövetkezendő években.
Sokan úgy érzik, hogy a rengeteg munka ellenére nem jutnak előre, így pénzt költeni arra, ami számukra kellemes, enyhíti ezt"
– mondta Kathleen Gurney, a Financial Psychology Corp elnöke a MoneyIsh-nek.
Ugyanakkor a költekezés után a válaszadók 75 százaléka érzett már bűntudatot, különösen azok, akik anyagi javakra költöttek. Ráadásul ötből három válaszadó inkább valódi élményekre költi pénzét, mint vásárol – többen fizetnének magasabb összeget egy egyszeri koncertélményért, mint egy drága táskáért.
Hasonló adatokra jutott a Harris Group 2016-os felmérése is: a millenniumi generáció 78 százaléka inkább élményekre költ, sem mint tárgyakra.
Ráadásul a nők sokkal hajlamosabbak a bűntudatra, mint a férfiak: a megkérdezett nők 60 százaléka elismerte, hogy érzete már bűnösnek magát egy nagyobb vásárlás után, míg a férfiaknak csupán a 47 százaléka.
A válaszadók legtöbbje azért költ önmagára, hogy jobban érezze magát, míg a második helyen a családdal vagy barátokkal való közös élmény szerepel. A válaszadók továbbá szeretik ezeket az élményeket megosztani a közösségi médiában.