Októbertől már repülhet a Bambusszal

Stewardess on the airfield. Place for your text. Adult Air Air Stewardess Air Vehicle Airplane Airport Business Cabin Crew Clothing Commercial Airplane Confidence Day Exploration Passenger Service Space Transportation Voyager Women Stewardess on the airfi
Stewardess on the airfield. Place for your text.
Vágólapra másolva!
Új vietnami légitársaság kezdi meg működését októbertől. A cég nemzetközi járatokat indít, kifejezetten azzal a céllal, hogy a látogatók könnyebben jussanak el a turisztikailag legvonzóbb célpontokra. A külföldi összeköttetések mellett, néhány géppel országon belül is repülnek majd.
Vágólapra másolva!

Az Asia Times cikkéből kiderül, hogy az októberben startoló társaság az ötödik vietnami légiközlekedési vállalat lesz. A cég járataival Bamboo Airways néven találkozhatnak majd az utasok.

Turistákra szakosodva

Várhatóan szeptember 2-tól megnyitják a jegyvásárlás lehetőségét a bambuszról elnevezett légitársaság járataira, első gépeik pedig már október 10-én a levegőbe emelkedhetnek.

Illusztráció Forrás: Getty Images/iStockphoto/DMITRI MARUTA/Dmitri Maruta

A társaság annyira bízik a sikerben, hogy összesen 44 repülőgép vásárlásáról állapodtak meg a két piacvezető gyártóval, a Boeing-gel és az Airbus-szal.

A repülőkre 8,6 milliárd dollárt, azaz több mint 2300 milliárd forintot költenek.

A cég mögött Vietnam egyik legnagyobb ingatlanfejlesztője, az FLC Group áll. A csoport eddig főként komplex szolgáltatásokat nyújtó tengerparti üdülőtelepeket, golfklubbokat épített, de húztak már fel felhőkarcolót is az egyik nagyvárosban.

Ezek sikerére alapozva döntöttek úgy, hogy elsősorban a turistákat kiszolgáló járatokat indítanak.

Merész vállalás

A Hanoi városában bejegyzett cég telített és árérzékeny piacra lép be, az ötödik vietnami légitársaság lesz.

Könnyen lehet ugyanakkor, hamarosan ennek a cégnek is szembe kell néznie az egész szektort fenyegető kihívásokkal.

Ahogy az Origo megírta, az előrejelzések szerint óriási fejldődés várható a polgári légiközlekedésben a következő másfél-két évtizedben.

Ez nemcsak azt jelenti, hogy a szolgálatban lévő repülőgépek száma várhatóan közel a duplájára nő a mostaninak.

Jelenti azt is, hogy sokkal több pilótára és személyzetre lesz szükség a jövőben, noha ezek száma - elegendő csak a Ryanair pilótáinak korábbi sztrájkjára utalni, melynek egyik oka túlterheltségük volt - egyes társaságoknál most is kevés.

A Boeing a napokban tette közzé saját iparági előrejelzését, melyben 640 ezer új pilótával számol a következő két évtizedre. Ezek 40 százalékát az ázsiai légiközlekedés igényelné.