Az Asia Times cikkéből kiderül, hogy az októberben startoló társaság az ötödik vietnami légiközlekedési vállalat lesz. A cég járataival Bamboo Airways néven találkozhatnak majd az utasok.
Várhatóan szeptember 2-tól megnyitják a jegyvásárlás lehetőségét a bambuszról elnevezett légitársaság járataira, első gépeik pedig már október 10-én a levegőbe emelkedhetnek.
A társaság annyira bízik a sikerben, hogy összesen 44 repülőgép vásárlásáról állapodtak meg a két piacvezető gyártóval, a Boeing-gel és az Airbus-szal.
A repülőkre 8,6 milliárd dollárt, azaz több mint 2300 milliárd forintot költenek.
A cég mögött Vietnam egyik legnagyobb ingatlanfejlesztője, az FLC Group áll. A csoport eddig főként komplex szolgáltatásokat nyújtó tengerparti üdülőtelepeket, golfklubbokat épített, de húztak már fel felhőkarcolót is az egyik nagyvárosban.
Ezek sikerére alapozva döntöttek úgy, hogy elsősorban a turistákat kiszolgáló járatokat indítanak.
A Hanoi városában bejegyzett cég telített és árérzékeny piacra lép be, az ötödik vietnami légitársaság lesz.
Könnyen lehet ugyanakkor, hamarosan ennek a cégnek is szembe kell néznie az egész szektort fenyegető kihívásokkal.
Ahogy az Origo megírta, az előrejelzések szerint óriási fejldődés várható a polgári légiközlekedésben a következő másfél-két évtizedben.
Ez nemcsak azt jelenti, hogy a szolgálatban lévő repülőgépek száma várhatóan közel a duplájára nő a mostaninak.
Jelenti azt is, hogy sokkal több pilótára és személyzetre lesz szükség a jövőben, noha ezek száma - elegendő csak a Ryanair pilótáinak korábbi sztrájkjára utalni, melynek egyik oka túlterheltségük volt - egyes társaságoknál most is kevés.
A Boeing a napokban tette közzé saját iparági előrejelzését, melyben 640 ezer új pilótával számol a következő két évtizedre. Ezek 40 százalékát az ázsiai légiközlekedés igényelné.