Ki nem találná, mely városokból lesznek az igazán óriásiak 2100-ra

Az év képei 2015
Skyscrapers and high-rise buildings are vaguely seen in heavy smog in the Lujiazui Financial District in Pudong, Shanghai, China, 15 December 2015. Smog in Chinese metropolis Shanghai hit its highest level since January on Tuesday (15 December 2015), prompting schools to ban outdoor activities and authorities to limit work at construction sites and factories as polluted air spreads around the country. Last week, hazardous pollution levels in Beijing triggered the capital's first "red alert," meaning vehicles were ordered off the roads, classes were canceled and heavy vehicles banned. Shanghai's heavy smog arrived just a day before the city hosts the closely-watched World Internet Conference, which will include a speech by President Xi Jinping. Attendees are expected to include global tech industry titans and the leaders of countries such as Russia and Pakistan. On Tuesday, a curtain of grey smog fell over Shanghai, China's business capital with a population of over 20 million. It limited visibility and drove the city's air quality index (AQI) above 300, a level deemed "hazardous" on most scales and which can have a long-term impact on health. The levels of PM 2.5, dangerous tiny pollutants, hit 281, the highest since mid-January, according to data compiled by the U.S. Department of State. PM 2.5 particles are a major cause of asthma and respiratory diseases, experts say.
Vágólapra másolva!
A történelemben mindig voltak az adott kor és térség, vagy éppen kontinens viszonyainak alapján metropolisznak nevezhető városok. A XX. században azonban korábban elképzelhetetlen méretűre duzzadt néhány település. A Visual Capitalist összeállításából pedig kiderül, a folyamatnak még nincs vége. Mutatjuk, melyek lesznek a jövő legnagyobb városai - galériánk a cikk végén!
Vágólapra másolva!

A Global Cities Institute tanulmánya a világ legnagyobb városainak potenciális fejlődési lehetőségeit és azok régiós szerepét elemzi. A dokumentumból az is kiderül, melyik 20 település lesz a 101 mostani nagy közül a legnagyobb.

Alig százéves a fordulat

London és Peking népessége lépte át először a lélektani szempontból bűvös 1 millió fős határt – ám ez is csak a 19. század végén történt meg.

Sokáig ugyanis elképzelhetetlen volt, hogy ilyen népességszámmal települések egyáltalán működni tudjanak.

Manapság egyedül Kínában száznál is több olyan város van, amelynek lakosságszáma eléri ezt a határt.

Az is kijelenthető, hogy napjaink egyes metropoliszai pedig alig egy évszázada szinte jelentéktelen településnek tűntek mostani nagyságukhoz képest. Erre Tokiót szokták példának hozni: a 19. századi aprócska város napjainkra Japán lenyűgöző fővárosává nőtte ki magát.

Sanghaj Putung negyedének felhőkarcolói Forrás: Imaginechina/Shen chunchen - Imaginechina/Shen Chunchen

Komplex modelleket állítottak fel

Az elemzőintézet munkájából az is kiderül, hogy a világ mostani 101 legnagyobb városának populációja többszörösére nő az évszázad végére.

Míg 2017-ben összesítve 757 millióan lakták ezeket a településeket, addig 2100-ra 2,3 milliárdnyian fogják.

A tanulmány készítői szociológiai, gazdasági mutatókkal dolgoztak, trendeket állítottak fel és analitikákat készítettek a várható népességgyarapodás modellezéséhez. Az elemzésből kiderül, melyek lesznek a világ legnépesebb városai 2100-ban.

Mindez azért lényeges, mert a lista első helyén álló város népességét jelenleg is csak becsülni tudják, de figyelembe véve, hogy naponta 2000 ember költözik oda, 2100-ra a jelenleginél jóval többen lakják majd. De más városnál is arra lehet számítani, akár a tíz-tizenötszörösére is nőhet lélekszáma az évszázad végére.

A világ 20 legnépesebb településén 2100-ban két kontinens, Afrika és Ázsia osztozik majd.

A legnagyobbak közül egyetlenegy város sem lesz Európában vagy az amerikai, esetleg az ausztrál kontinensen.

A képre kattintva megtekintheti (a 20. legnépesebbtől kezdve), mely országok mely városai lesznek a legnagyobbak 2100-ra, és – a modellezés alapján – hányan fognak azokban élni!

leendő megavárosok - Addis Ababa
leendő megavárosok - Mogadishu
leendő megavárosok - Lusaka
leendő megavárosok - Manila
leendő megavárosok - Kampala
leendő megavárosok - Cairo
leendő megavárosok
leendő megavárosok -Lilongwe
Kenya fővárosa, Nairobi
leendő megavárosok - Karachi
leendő megavárosok - Kabul
leendő megavárosok - Kolkata
leendő megavárosok - Dhaka
leendő megavárosok - Niamey
leendő megavárosok- Khartoum
leendő megavárosok - Delhi
leendő megavárosok - Mumbai
leendő megavárosok - Dar Es Salaam
leendő megavárosok - Kinshasa
leendő megavárosok - Lagos
leendő megavárosok - Addis Ababa
leendő megavárosok - Mogadishu
leendő megavárosok - Lusaka
leendő megavárosok - Manila
leendő megavárosok - Kampala
leendő megavárosok - Cairo
leendő megavárosok
leendő megavárosok -Lilongwe
Kenya fővárosa, Nairobi
leendő megavárosok - Karachi
leendő megavárosok - Kabul
leendő megavárosok - Kolkata
leendő megavárosok - Dhaka
leendő megavárosok - Niamey
leendő megavárosok- Khartoum
leendő megavárosok - Delhi
leendő megavárosok - Mumbai
leendő megavárosok - Dar Es Salaam
leendő megavárosok - Kinshasa
leendő megavárosok - Lagos
leendő megavárosok - Addis Ababa
leendő megavárosok - Mogadishu
leendő megavárosok - Lusaka
leendő megavárosok - Manila
leendő megavárosok - Kampala
leendő megavárosok - Cairo
leendő megavárosok
leendő megavárosok -Lilongwe
Kenya fővárosa, Nairobi
leendő megavárosok - Karachi
leendő megavárosok - Kabul
leendő megavárosok - Kolkata
leendő megavárosok - Dhaka
leendő megavárosok - Niamey
leendő megavárosok- Khartoum
leendő megavárosok - Delhi
leendő megavárosok - Mumbai
leendő megavárosok - Dar Es Salaam
leendő megavárosok - Kinshasa
leendő megavárosok - Lagos