Óriási népszerűségnek örvend a paradicsom hazánkban. Az elmúlt évben az élelmiszeráruház-lánc közel 8000 tonna paradicsomot értékesített, amely több mint 20 százalékkal haladja meg az azt megelőző évi eladásokat.
A magyar gazdáktól származó paradicsom aránya a szezonban meghaladja a teljes kínálat 80 százalékát.
A vásárlók körében a legkedveltebb fajta a fürtös paradicsom, amely a teljes paradicsomértékesítés közel 70 százalékát teszi ki.
Annak érdekében, hogy a Lidl Magyarország biztosíthassa vásárlói számára a tökéletes ízélményt, egy új rendszert vezet be július közepétől.
A paradicsomok közötti eligazodást egy, az édességmérték jelölésére szolgáló etikett segíti.
Ez azt mutatja meg, hogy egy 1-től 5-ig terjedő skálán mennyire édes a választott paradicsom.
A besoroláshoz az úgynevezett Brix érték szolgál alapul, amely a paradicsom esetében annak cukortartalmát jelzi.
Az etikett megtalálható minden paradicsomfajta ártábláján, a csomagolt kiszerelésben megvásárolható paradicsomok esetében pedig az édességmértéket mutató etikett rákerül a csomagolásra is.
Mi különbözteti meg a paradicsomokat egymástól? Számít a héjvastagság, a lédússág, a gyümölcs húsossága, a savasság és persze a cukortartalom.
A skála bevezetésével a vásárlók az igényeiknek legmegfelelőbb terméket tehetik a kosarukba" – mondta Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője.
A szortiment legédesebb paradicsomfajtái a Strabena és a Cukorfalat, mindkettő magyar beszállítóktól kerül az áruházak polcaira.
Az áruházlánc jelezte, hogy kiemelt figyelmet fordítanak a fogyasztói szokások változásaira is, így idén március óta új paradicsomfajta, a Strabena színesíti a termékpalettát.