Imádják a növényi alapú, lebomló söröspoharakat

People enjoying drinks by the swimming pool. Couple - Relationship City Break Vibrant Color Poolside People Traveling Leisure Activity Women Men Four People Small Group Of People Side By Side Youth Culture 30-39 Years 20-29 Years Adult Smiling Laughing Su
Two couples having beers while relaxing by the poolside of the hotel they stayed in. Their vacation has just started. Mid 20's men and women. Each person is wearing sunglasses. One of the girls is looking at camera and smiling.Tilt horizontal shot.
Vágólapra másolva!
Négy vendéglátóhelyen indult, de a HEINEKEN Hungária kiterjesztené „műanyagpohár mentes május" mozgalmát, amelynek keretében szakítanak a megszokott műanyag söröspoharakkal és lebomló, növényi alapú poharakban kínálják majd söreiket - írja a vállalat honlapján.
Vágólapra másolva!

A környezetkímélő PLA poharak elterjesztésével drasztikusan csökkenhet a cég karbonlábnyoma, valamint a vendéglátásban termelt hulladék mennyisége. Ehhez ugyanakkor nélkülözhetetlen a fogyasztók, és rajtuk keresztül a vendéglátóhelyek meggyőzése is. Világszinten a sörivók 34 százaléka állítja, hogy termékválasztását környezetvédelmi szempontok is befolyásolják. A sörös cég a nagyvállalatok között elsőként indít kampányt Magyarországon azért, hogy egyre több fogyasztót győzzön meg arról, hogy nem csak azt érdemes néznie, hogy mit iszik, hanem azt is, hogy miből.

Májusi eső

A cég a kampányt azzal a nem titkolt céllal indította, hogy a fogyasztókon keresztül a szórakozóhelyeknek is kedvet csináljon a fenntartható működéshez és az új környezetbarát poharakhoz.

Illusztráció Forrás: HEINEKEN

A gyártó 18 országban készült felmérése szerint a fogyasztók átlagosan 66 százaléka hajlandó többet fizetni fenntartható technológiával készült termékekért.

A korábban, „műanyagpohár mentes május" mozgalomhoz indulásként négy fővárosi szórakozóhely, a Grund, a Kobuci Kert, a Rácskert és a Zöld Küllő csatlakozott. Májusban a sört már egyedi designos, „Lebomlok érted" szlogennel ellátott egyszer használatos PLA poharakban szolgálják fel.

A sörgyártó karbonlábnyomának legnagyobb szeletét, 39 százalékát a csomagolóanyag teszi ki, a májusi mozgalom ezért éppen a legkritikusabb ponton hozhat előrelépést.

Ráadásul a PLA poharaknak az előállítása is jóval környezetbarátabb, mint a klasszikus műanyagpoharaké.

A teljes gyártási ciklus során 80-90 százalékkal kevesebb széndioxid jut a levegőbe.

A környezetbarát poharak a megfelelő körülmények között mindössze 3 hónap alatt teljesen lebomlanak, míg ehhez a sztenderd műanyagpoharaknak 500 évre van szükségük.

Illusztráció Forrás: Getty Images/gilaxia/Gilaxia

Nagy siker volt, folytatják

A környezetkímélő megoldás nem csökkenti a sör élvezeti értékét: a sörgyártó kampányában a többségnek fel sem tűnt, hogy nem műanyag pohárban szolgálták fel az italát - írja a Magyar Idők.

Mivel a fogyasztók nagyon kedvezően fogadták, ezért a cég úgy döntött, folytatja a műanyagmentes poharakat népszerűsítő kampányát.

A vállalat azt közölte, tapasztalataik és a cég friss kutatása szerint a magyarok 93 százaléka a lebomló csomagolást részesíti előnyben a műanyagokkal szemben, amiért hajlandók akár többet is fizetni.