Nem kell hírességnek lenni ahhoz, hogy valaki influencer, azaz véleményvezérré váljon az interneten, néha egy cuki háziállat is elég hozzá. Persze nem minden kis kedvencből lesz világsztár, azonban ha összejön, akkor a gazdi rengeteg pénzt kereshet.
Az influencer marketing 2020-ra 10 milliárd dolláros piac lesz az AdWeek szerint és a háziállatok sikeres márkákkal összeállva szintén részesei lesznek.
A Mavrck kutatása arra világított rá, hogy azok az influencerek, akik háziállattal töltenek fel képeket 89 százalékkal több hozzászóllást kapnak.
A vállalatok egyre inkább az influencer marketingre támaszkodnak, olyannyira, hogy a Federal Trade Commission (FTC) az előző évben szabályozta a véleményvezérek által készített reklámokat, így mostantól a posztok alatt már fel kell tüntetniük, hogy szponzorált, fizetett tartalomról van szó.
A #paid nevű vállalat arra specializálódott, hogy a márkákat összekösse az influencerekkel, legyen szó emberről vagy akár kisállatról. A cég vezérigazgatója, Richard Wong szerint pedig jó ötlet, ha valaki nem önerőből próbál meg népszerű lenni a közösségi oldalakon, hanem ehhez háziállatát is felhasználja.
A #paid jelenleg majdnem 13 ezer influencerrel dolgozik több 100 országban, köztük több sztárállattal is, mint @tibbythecorgi és @toby_littledude. A véleményvezéreik pedig olyan vállalatokkal működnek együtt, mint az Airbnb, a Coca-Cola, az Ikea vagy éppen a Visa.
Loni Edwards, a The Dog Agency és a PetCon alapítója a Moneyish-nek elmondta, hogy a háziállatok nagyon sok pénzt, akár 15 ezer dollárt vagy még annál is többet kereshetnek egyetlen poszttal. Az pedig, hogy éves szinten mennyi jön össze, az attól függ, hogy milyen gyakran készítenek szponzorált tartalmakat.