Alapvető feladat a sztrádák elvezetése az országhatárokig

fizetőkapu, M5
Megkezdődik az 54-es főút M5-ös autópálya és 5-ös főút közötti szakaszának kapacitásbővítése (illusztráció).
Vágólapra másolva!
Megkezdődik az 54-es főút M5-ös autópálya és 5-ös főút közötti szakaszának kapacitásbővítése. Az alapkőletételen az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedésért felelős helyettes államtitkára a következő évek egyik kiemelt feladatának nevezte a közúthálózat hiányzó elemeinek pótlását, továbbá a sztrádák elvezetését az országhatárokig.
Vágólapra másolva!

A költségvetési forrásból finanszírozott,

a mintegy 5,7 kilométer hosszú, kétszer kétsávosra bővülő útszakasz megépítése nettó 8,7 milliárd forintba kerül.


Magyarország közlekedési infrastruktúra-fejlesztési programjának újabb mérföldkövének nevezte a beruházást Tóth Péter, aki kihangsúlyozta, hogy a bővülő, nemzetközi összeköttetésekkel bíró úthálózatok hatékonyan támogatják a gazdasági növekedést, a versenyképesség erősítését és a munkahelyteremtést. A helyettes államtitkár hozzátette, hogy

a kormány 2500 milliárd forintot fordít a közúthálózat fejlesztésére a következő években.

Megkezdődik az 54-es főút M5-ös autópálya és 5-ös főút közötti szakaszának kapacitásbővítése (illusztráció). Forrás: Wikipedia / Beroesz

A csaknem ezer kilométernyi közútfejlesztés nagyobbik hányada gyorsforgalmi utak és kiemelt főutak építését jelenti majd. A gazdasági eredmények lehetővé teszik, hogy a keretösszeg több mint felét költségvetési forrásból finanszírozzák - Tóth Péter.