Így spórolhatnak milliárdokat a bankok az embereken

Sophia, robot
Vágólapra másolva!
Ne lepődjünk meg azon, ha például banki ügyeink intézésekor a telefonos ügyfélszolgálaton a közeli jövőben egy robothang jelentkezik majd be, udvariasan bemutatkozik és válaszol a kérdéseinkre. A csevegőrobotokat ugyanis egyre gyakrabban alkalmazzák a pénzintézetek a nagyvilágban, többek között az ügyfélszolgálati teendők meggyorsítására.
Vágólapra másolva!

A chatbotok, vagyis a csevegőrobotok használatával 2023-tól akár

évi 11 milliárd dolláros költségmegtakarítást érhetnek el a pénzintézetek világszerte.

A legtöbb nagybank már alkalmaz ilyen mesterséges intelligenciát, de legalábbis kísérletezik vele.

A csevegőrobotok emelik az ügyfélkiszolgálás színvonalát és csökken az ügyfelek várakozási ideje.

A Juniper Research friss elemzése szerint már az idei év végéig 6 milliárd dolláros megtakarítás válik elérhetővé a technológia segítségével - olvasható a Bank Innovation összefoglalójában.

A chatbotok 2,5 milliárd órányi várakozási időt takaríthatnak meg az ügyfelek számára,

miután drámai mértékben lerövidítik a válaszadási időt telefonon vagy a közösségi csatornákon keresztül.

Mi az a chatbot?

A hivatalos definíció szerint a chatbot egy olyan program vagy komponens, amely a mesterséges intelligencia segítségével kommunikál az emberekkel, előre lefektetett metódusok és parancssorok alapján.

Az angol szakzsargonban gyakran nevezik még

chatterbotnak, chat robotnak, chatter robotnak avagy talkbotnak is őket.

Forrás: AFP/Tomasz Wiech

Mindegyik elnevezés helytálló, de az eredeti megnevezés (a chatterbot) egy bizonyos Michael Mauldin nevéhez fűződik, aki 1994-ben hozta létre az első Verbotot, amelyet Julia névre keresztelt. Mauldin minden olyan programot és gépet ezzel a jelzővel illetett, amely mesterséges intelligencia felhasználásával képes beszélgetni a partnerével.