Mindössze néhány év, és a jelenleg sem teljesen „komplikációmentes" munkaerőpiac újabb kihívások elé néz. „A betöltött állásokat jelenleg uraló X generáció 2025-től kisebbségbe kerül, miközben egyre nagyobb teret követelnek maguknak az Y generáció tagjai. A cégek számára ez hatalmas kihívást fog jelenteni, hiszen,
ha egyetlen jelzővel leírható az 1980-95 között született korosztály, az a lojalitás hiánya"
– hívta fel a figyelmet Steigervald Krisztián, az Emocionális Marketing Kft. generációs szakértője.
Az Y generáció munkaerőpiaci erőfölénye különösen hangsúlyos lehet a hosszú távon működő, így jellemzően 2, 3 vagy akár 4 generációt is foglalkoztató cégek esetében – amilyenek például a hazai családi tulajdonú vállalatok.
" Az ő számukra ezért különösen érzékeny terület lehet a különböző korosztályú munkavállalók hatékony együttműködésének megvalósítása" – hangsúlyozta ki Ékes Ákos, a K&H családi vállalatok szakértője.
A szakemberek néhány hasznos tippet is adnak arra, hogyan érdemes a cégen belüli generációs ellentéteket kezelni.