Már nem kellenek marketingesek, robot írja a reklámszövegeket

Alibaba, tőzsde
Employees walk past a logo of Alibaba at the headquarters of Chinese e-commerce giant Alibaba in Hangzhou city, east China's Zhejiang province, 15 September 2014. Jack Ma, expected to become China's richest man this weekend after Alibaba's initial public offering (IPO) in New York, said on Wednesday (17 September 2014) he will not emigrate. The Alibaba founder said on the company's official microblog that he has no plans to emigrate, despite rumors spreading online that he intends to move to Hong Kong. "I never thought I would emigrate anywhere," said Ma. "I was born in Hangzhou, studied in Hangzhou and started my business in Hangzhou." Ma said he has always been a Hangzhou resident and he has not planned to change his status in the past, at present or in the future. Ma started Alibaba in 1999 in Hangzhou, capital of east China's Zhejiang Province. Alibaba is set to raise more than 20 billion U.S. dollars through its IPO, the largest ever in U.S. history. Alibaba began its roadshow last week and kicked off its Asian roadshows in Hong Kong on Monday. The company is expected to start trading on the New York Stock Exchange as early as Friday.
Vágólapra másolva!
A kínai e-kereskedelmi óriás, az Alibaba, olyan mesterséges intelligenciát (MI) alkotott, amely egy másodperc alatt (!) több ezer sornyi reklámszöveget képes megírni. A megrendelők ráadásul ki is választhatják, hogy milyen stílusban legyen megírva a marketingszöveg.
Vágólapra másolva!

A cégek, amelyek az Alibaba valamelyik leányoldalán kívánnak termékeket értékesíteni (Tmall, Taobao, mei.com, 1688.com) mostantól a termékleírásnál kiválaszthatják a „produce smart copy” opciót, így a mesterséges intelligencia megalkot számukra egy reklámszöveget. Az Alibaba azonban gyorsan hangsúlyozta, hogy az MI továbbra sem képes teljesen leváltani az embereket.

A program már átment a Turing-teszten. Ezzel mérik a mesterséges intelligencia azon képességét, hogy mennyire viselkedik emberként.

A tesztet még 1950-ben alkotta egy Alan Turing nevű tudós. Lényege, hogy egy ember beszélget a mesterséges intelligenciával, miközben egy külső szemlélő hallgatja őket, akinek el kell hinnie, hogy két ember között zajlik a kommunkikáció. Ha ez megtörténik, akkor az MI átment a teszten. A Turning-teszt akkor is bevethető, ha az MI nem beszédben, hanem írásban kommunikál.

Illusztráció Forrás: Imaginechina/Liang Zhen

Minden tartalom, amelyet az AI Copywriter nevű mesterséges intelligencia ír, gépi tanulás révén jön létre, jelentette ki Christina Lu, az Alibaba marketing vállalatának, az Alimamának a vezérigazgatója. Hozzátette, hogy a programnak rengetek emberek által írt, minőségi reklámszöveget mutattak.

Az emberi kreativitás a siker kulcsa, emelte ki az Alimama vezérigazgatója, aki úgy gondolja, hogy éppen ezért nem lesz képes az MI leváltani az embereket.

Az AI Copywriter nevű program inkább abban segít, hogy az egyszerű feladatokat oldja meg, hogy az emberek a nagyobb, fontosabb projekteken dolgozhassanak.

Az Esprit nevű divatmárka már használja az Alibaba által fejlesztett MI-t, amelynek egyik nagy előnye, hogy a felhasználó több kategóriából választhatja ki, hogy milyen hangvételű legyen a marketingszöveg. Az Alibaba állításai szerint az MI-t már több milliószor használják naponta, elsősorban a kis- és középvállalkozások.