Eltűnt a brit bankfiókok ötöde az elmúlt években

Royal Bank of Scotland
Light shining on a branch sign for the Royal Bank of Scotland, on Saturday 21st February 2015, in Stockport. -- The Chief Executive Officer of The Royal Bank of Scotland (RBS) Group, Ross McEwan, has announced that "We [The RBS Group] are going to focus all of our energy around earning back the trust we lost in 2008." This includes the splitting of banking types in to different bank sectors, within the group. RBS trades as an international financial institution and owns other banks including National Westminster (Natwest) Bank, Ulster Bank, Isle of Man Bank, Coutts, Adam & Company and others whose services range from high-street financial services to corporate banking and wealth fund management. The bank was nationalised in 2008 after its collapse and was deemed as being "Too big to fail." [Source: http://www.rbs.com/about/our-business-strategy/ceo-message.html]. (Photo by Jonathan Nicholson/NurPhoto)
Vágólapra másolva!
Noha megjósolták küszöbön álló halálát, a bankrendszer egy darabig még biztosan marad a helyén Nagy-Britanniában. Sőt, a mobilbankolás térhódítása ellenére a fizikai hálózatnak továbbra is kiemelkedő szerep jut új ügyfelek szerzésében és versenytényező a konkurenciával folytatott versenyfutásban.
Vágólapra másolva!

A brit pénzügyi felügyelet, az FCA adatai szerint 2012-2016. között 22 százalékkal csökkent a bankfiókok száma. Ráadásul a tendencia folytatódása várható, hiszen a fiókokban lebonyolított tranzakciók száma 2011-2016. között még ennél is nagyobb mértékben, 42 százalékkal esett vissza – foglalja össze elemzésében a Finextra. Ezzel szemben

a mobilalkalmazásokkal végrehajtott számlaműveletek mennyisége 2012-2017. között 354 százalékkal emelkedett.

A Royal Bank of Scotland egyik fiókja Nagy-Britanniában Forrás: AFP/NurPhoto/Jonathan Nicholson

Az FCA szerint a bankfiókok ettől függetlenül középtávon továbbra is jelentős szerepet fognak játszani. Az ügyfelek is fontosnak tartják őket: új számlát vagy megtakarítási betétszámlát továbbra is személyesen nyitnak, nem pedig mobilapplikáción keresztül.

Tavaly a britek 67 százaléka járt bankfiókban és közel felük használt ATM-automatát.


Ugyanakkor az is biztosra vehető, hogy a mai hagyományos bankhálózatok a jövőben kevesebb szolgáltatást fognak kínálni, hiszen azok jó része már elvégezhető mobilbankolással. Lesznek olyan fiókok, amelyek például a tanácsadásra fognak fókuszálni mások pedig csak ATM-ekkel lesznek majd felszerelve.