Az ügyfelekkel fizettetik ki az évszázad üzletét

DirecTV, AT&T
Vágólapra másolva!
Korábban megírtuk, hogy az AT&T 85 milliárd dollárért felvásárolja a Time Warner-t. A történelem egyik legnagyobb médiaüzletének viszont az ügyfelek lehetnek a legnagyobb vesztesei, hiszen az AT&T közölte, hogy az összeolvadás költségeinek egy részét rajtuk akarják behajtani.
Vágólapra másolva!

Az AT&T azt reméli, hogy az új díjak bevezetésével 1 milliárd dollárt tud keresni a következő egy évben. Erre azért is van szükség, mert a vállalat kiköltekezett a Time Warner felvásárlásával, most pedig az ügyfelektől várja a támogatást.

A Chicago Tribune szerint a havi adminisztrációs költségek növelésének köszönhetően a következő években rengeteget kereshet az AT&T. Vannak olyan ügyfelek, akiket nem fog azonnal érinteni az áremelés, viszont egy idő után mindenkit utolér.

Az adminisztrációs díjak elképesztő mértékben, 58 százalékkal nőnek a szolgáltatónál,

ráadásul a költségek ezzel éppen a háromszorosát teszik ki annak, mint amit az AT&T megjelenésekor kellett fizetni 2013-ban. A változások nagyjából 65 millió előfizetőt érintenek.

illusztráció Forrás: Shutterstock

Az AT&T nem nyilatkozott arról, hogy tényleg az összeolvadás költségeit akarják-e csökkenteni a bevétellel, azonban ez tűnik a legreálisabbnak. Közleményükben csak annyit írtak, hogy a díjemelés egy normális, tejesen bevált gyakorlat a piacon. Szintén olvasható, hogy a befolyt összeget az infrastruktúra fejlesztésére és a meghibásodások kijavítására fordítják, viszont hozzáteszik, hogy nem kizárólag erre költik majd a pénzt.

Akárcsak a szolgáltatók többsége, az AT&T is rohamtempóban próbálja kiépíteni a 4G utódhálózatát,

ez pedig dollármilliárdokba fog kerülni. Emellett 40 milliárd dollárt költenek arra, hogy a hatóságoknak építsenek ki vészhelyzeti hálózatot. Erre a feladatra egyébként 30 milliárdos állami támogatást kapott a vállalat.