Ezért imádja az átlagember még mindig a készpénzt

paypal
A közösségi finanszírozás sok kellemetlen percet okozott a PayPalnek
Vágólapra másolva!
A készpénz még mindig népszerű, és valószínűleg egyhamar nem is fog eltűnni az életünkből – mondja a PayPal technológiai igazgatója. Bár számos vállalat dolgozik egy digitális fizetési módon alapuló gazdaságért, a hagyományos bankjegyek uralmát egyelőre nem lehet megdönteni.
Vágólapra másolva!

A digitális fizetési megoldásokban gondolkodó vállalatok számára az igazi versenytárs a készpénz – mondta a CNBC-nek Sri Shivananda, a PayPal technológiai vezetője (CTO). Vagyis az igazi verseny nem is a szektoron belül zajlik a felek között, hanem az egyes szereplők küzdenek a hagyományos készpénzzel.

Egy tavalyi kutatás egyébként azt vetítette előre, hogy 2020-ra az emberek világszerte 726 milliárd tranzakciót hajthatnak majd végre valamilyen digitális fizetési technológia segítségével. A BNP Paribas és a Capgemini tanácsadó cég eredményei szerint a feltörekvő piacok hajthatják az emelkedő trendet.

Technológiai szempontból pedig olyan fejlesztések támogatják a készpénzmentes világot, mint az új típusú bankkártyák, a hordozható eszközök vagy a kiterjesztett valóság.

Mindazonáltal ez a tanulmány is megjegyzi, hogy a készpénz továbbra is a legfőbb fizetési eszköz lesz. Tavaly augusztusban maga a PayPal is közreadott egy kutatást, amelyből kiderül, hogy Ázsiában még mindig a készpénz az úr, kivéve Kínát, ahol a többség a digitális fizetési módok mellett tette le a voksát. Ezzel együtt az Európai Központi Bank novemberben közölte, az eurózóna lakosságának többsége készpénzzel fizetett 2016-ban, különösen a kisebb (15 euró alatti) tételeknél.

Az 1980 után születettek hozhatják el az igazi változást Forrás: 123rf.com

Ezzel együtt Shivananda jelezte, az idősebb generáció körében, kiváltképp a feltörekvő piacokon még jó ideig maradni fog a készpénz.

A változás élére pedig a „digitális bennszülöttnek” számító korosztály – vagyis az 1980 után születettek – állhat.

A szakértő hozzátette, az állami ösztönző projektek szintén komoly segítséget jelenthetnek egy készpénzmentes világ eljövetelében.

Mindazonáltal Shivananda azt is hangsúlyozta, maguknak a fejlesztőcégeknek is foglalkozniuk kell azzal, hogy a lakosság miért szereti a készpénz, illetve esetlegesen miért ódzkodik a digitális megoldásoktól.

A legnagyobb aggodalom természetesen a biztonság körül van,

hiszen egy készpénzes fizetésnél a tranzakció egyértelmű, míg egy digitális platformon gyakran felmerülhetnek biztonsági kockázatok.

Másrészt a fogyasztók sokszor nem tudják, mely vállalatban bízhatnak meg, illetve melyik cég rendelkezik a legjobb technológiával. A túl nagy paletta pedig szintén sokakat elrettenthet. Végül a Shivananda figyelmeztetett, sokszor a cégek inkább a technológiára, mintsem a pénzügyi oldalra fektetik a hangsúlyt, vagyis gyakran felmerül problémaként, hogy a fejlesztők nem ismerik elég jól a pénzügyi világot.