Az Ikea most tanítani akarja vásárlóit, de lehet, adósságba veri őket

Ikea, vásárlás, vevők
The grand opening of IKEA department store in Zagreb on 21st Aug, 2014, Zagreb,Croatia (Photo by Alen Gurovic/NurPhoto)
Vágólapra másolva!
Megint előrukkolt egy újdonsággal a svéd áruházlánc, az Ikea. Ezúttal nem szokatlan marketingötlettel, hanem olyan hitelkártyával célozzák meg a vásárlókat, melynek használata után a vevő meghatározott mértékű jóváírást kap a számlájára.
Vágólapra másolva!

Komplett bútorsorokra, konyhai felszerelésekre, sőt, házhozszállításra vagy bútor összeszerelési szolgáltatásokra is használható az Ikea saját Visa-hitelkártyája, írja a MarketWatch.

Százalékban mérik

Az Ikea Visa kártya használatakor, az ottani vásárlásokra és kapcsolódó szolgáltatásokra jellemzően 5 százalékos visszatérítést kap azok értékéből a vevő. De 3 százalékos kedvezményt kapnak egyes vendéglátóhelyeken, élelmiszerboltokban, vagy közüzemi számlák befizetésekor is a kártyatulajdonosok.

A zágrábi Ikea 2014-es megnyitója Forrás: AFP/NurPhoto/Alen Gurovic

Ez utóbbi tekintetében az Ikea-hitelkártya hasonlít már bevezetett, sikeres pénzügyi terméknek számító hitelkártyákhoz, az American Express egyes változataihoz és a Sam's Club Mastercardhoz is.

Azonban az egyik apró bökkenő, hogy az Ikea-kártyával nem lehet univerzálisan használható készpénzhez jutni, ami bárhol használható.

A kapott kedvezmények valójában jóváírások, melyeket az Ikea-áruházakban lehet levásárolni.

Mindehhez pedig magas, 21,99 százalékos kamatláb társul, ami magasabb sok más piacon forgó hitelkártya kamatánál.

Az Ikeának is fontos vásárlói hűsége, ennek erősítéséül szánják saját hitelkártyájukat Forrás: Pixabay

Fontos a vásárlói hűség

Az Ikea egy újabb kiskereskedelmi lánc, amely felismerte, mennyire fontos a márkahűség és a vásárlói közösség építése. A kártya előkészítésén állítólag már két éve dolgoznak, bevezetésével az Uberhez és az Amazonhoz illeszkednek. Ezek a nagy cégek már rendelkeznek saját logójuk alatti kártyával.

A következő játékos a hírek szerint az Apple lehet, amely a Goldman Sachs bankkal közösen fejleszti saját termékét.

Az Ikea amerikai szárnyánál tisztában vannak azzal, melyik, a hitelkártyák kapcsán gyakran emlegetett váddal kell most szembenézniük. A kártyát illetően a másik kritika, hogy a hitelkártyával könnyűszerrel verhetik magukat adósságba a pénzügyeiket felelőtlenül kezelő vásárlók. Az adósságot maguk előtt görgetve pedig csak egyre gyűlik annak mértéke.

Az Ikea-hitelkártyával kapcsolatban eddig két kifogás merült fel: az egyik, hogy a jóváírások csak az Ikeában vásárolhatók le, a másik, hogy a felelőtlen vásárlókat eladósíthatja (illusztráció) Forrás: Getty Images/iStockphoto/Poike/Poike

Ezzel kapcsolatban a vállaltnál elmondták, kártyájukat különösen az amerikai piacra szánják, és amolyan „belépő szintű" hitelkártyának tekintik.

Az Ikea amerikai vezetője elmondta, kártyájuknak nincsenek sem nyílt, sem „apróbetűkbe" rejtett, az ügyfeleknek váratlanul felszámított költségei.

Az új kártyatulajdonosok pedig 25 dolláros indulási bónuszt adnak, augusztus 31-ig pedig a kártyatulajdonosok ingyenesen igénybe vehetik a házhozszállítási szolgáltatást az Egyesült Államokban.

Az Ikea szerint, kártyájuk használatával azok, akik eddig nem vettek igénybe ilyen pénzügyi szolgáltatást, nem volt hitelkártyájuk, könnyedén megtanulhatják annak felelősségteljes használatát eladósodás nélkül.