Formálódik az eurázsiai gazdasági térség

új selyemút
(160914) -- BEIJING, Sept. 14, 2016 (Xinhua) -- File photo taken on July 18, 2013 shows the first direct cargo train leaving from Zhengzhou to Europe at the railway container center in Zhengzhou, capital of central China's Henan Province. Zhengzhou is one of the Chinese cities having direct cargo trains to Europe. Starting from Zhengzhou, a logistics center and transport hub in Henan, the 10,214-kilometer Zhengzhou-Europe international shuttle train crosses the border at the Alataw Pass in Xinjiang before passing through Kazakhstan, Russia, Belarus and Poland on its way to Germany's Hamburg. The Zhengzhou-Europe express railway service, which opened in July, 2013, has brought more imported goods, such as IT products, clothes, food and automobile parts to Chinese and European customers. The ancient Silk Road linked China and Europe, and people along the road traded not only commodities but exchanged their cultures and civilizations. Today, cargo trains were a logical development, opening a new channel for the transfer of goods to and from China's central and western regions to compete with the traditional maritime route from the east coast. (Xinhua/Zhu Xiang) (zyd)
Vágólapra másolva!
Magyarország és térsége kulcsszerepet kaphat Kína Egy Övezet, Egy Út programjában, hangzott el a Pallas Athéné Innovációs és Geopolitikai Alapítvány (PAIGEO) szervezésében kedden megrendezett Egy Övezet Egy Út fórumon, amely már a második közvetlenül a kelet-közép európai régió és Kína közötti kapcsolatokkal foglalkozó, neves előadókat tömörítő találkozó. 
Vágólapra másolva!

A rendezvényen neves hazai és nemzetközi geopolitikai és gazdasági szakértők részvételével előadásokat és beszélgetéseket hallhattak a résztvevők.
Az idei konferencia a többi között olyan fontos témakörökkel foglalkozott: Európa és Kína kapcsolata, az Eurázsiai gazdasági térség és Kazahsztán geopolitikai helyzete, az infrasturktúra fejlesztések hatása az új Selyemút kezdeményezésre, vagyis az Egy Övezet, Egy Út programra.

Csizmadia Norbert, a Pallas Athéné Innovációs és Geopolitikai Alapítvány (PAIGEO) elnöke nyitó beszédében elmondta: egy új világrend van születőben, amelyben Ázsiának, és különösen Kína Egy Övezet Egy Út kezdeményezésének nagyon fontos szerepe van.

Az első közvetlen vonatjárat a közép-kínai Henan tartományt köti össze Európával. Forrás: AFP/Xinhua News Agency/Zhu Xiang


Hangsúlyozta, hogy a Belt and Road, azaz Egy Övezet Egy Út program újraértelmezi a gazdasági és kulturális kapcsolatokat. Ennek keretében nagyszerű együttműködési lehetőségek nyílnak majd a résztvevők előtt. A fejlesztéseknek köszönhetően munkahelyek és új gazdasági központok jönnek majd létre.
A PAIGEO alapítvány elnöke hangsúlyozta:


A Pallas Athéné Geopolitikai Kutatóintézet 2015 tavaszán jött létre azzal a céllal, hogy megteremtse Magyarországon a geopolitika, mint tudományterület kutatási alapjait.

Felismerve a kelet-ázsiai térségben rejlő, egyre növekvő potenciált, a kutatóintézet fókuszában Kelet-Ázsia hat országa áll: Kína és Hong Kong, Japán, Dél-Korea, India, Szingapúr és Indonézia.

Munkájának elismeréseként 2017 márciusában a kutatóintézet 64. tagként bekerült a Kínai Társadalomtudományi Akadémia által összefogott közép-kelet-európai kutatóintézetekből álló 16+1 Kutatóintézeti Hálózatba.

Az Egy Övezet, Egy Út Kelet-Európát érintő gazdasági folyosói Forrás: geopolitika.hu/Xinhua-China Daily

Az új Selyemút kezdeményezés és az EU kapcsolatát erősítő EUOBOR Intézet a kínai-európai gazdasági kapcsolatokért kifejtett kutatói munka elismeréseként 2016-ban európai-kínai gazdaságkutatói díjban részesítette a Pallas Athéné Geopolitikai Kutatóintézetet.

A PAIGEO két évvel ezelőtt elindította a HUG (Hungarian Geopolitics) magazint, amely Magyarországon egyedülálló módon geopolitikai és geostratégiai témákkal foglalkozó folyóirat. A kutatóintézet emellett az indulása óta több, mint 600 cikket és tanulmányt tett közzé, melyeket itt olvashat.