A brit uralkodóház tagjai igencsak válogatósak használati tárgyaik, elsősorban ruhatáruk darabjai, valamint a fogyasztott ételek tekintetében. Ez azonban nem valamiféle lekezelő arisztokratikus gesztus, hanem szimbolikus értéket képvisel. Az a vállalkozás, melynek termékeit vásárolja a királyi család valamelyik tagja, jelentős presztízsgyarapodást könyvelhet el – és, hacsak termékeit nem árazza túl a sikertől megrészegülve, a közrendű vásárlók révén további gazdasági haszonra is szert tehet.
Érdekes kultúrtörténeti háttere van annak a máig élő gyakorlatnak, amely megkülönbözteti azokat a cégeket, amelyeknek termékeit a brit királyi család – meghatározott – tagjai fogyasztják vagy hordják, a többi vállalkozástól.
A XV. századtól kezdődően királyi embléma használatára jogosultak azok a cégek, amelyek az uralkodóháznak szállítanak.
Ez a gyakorlat a XX. században különös kiegészítő szabályt kapott.
A tanúsítvány előfeltétele, hogy a cég legalább öt éven keresztül szállítson
vagy szolgáltasson II. Erzsébet királynőnek vagy Fülöp hercegnek vagy pedig Károly hercegnek, azaz az uralkodópárnak és az utódlási rangsorban az első helyen állónak.
Jelenleg mintegy 800 brit vállalat van, amely használhatja a királyi pecsétet, és 1840-ben külön kereskedelmi szövetséget is alapítottak azok, melyek termékeit a királyi család tagjai választották. Nem meglepő, hogy ebben a körben számos luxusékszereket forgalmazó, drága egyedi ruhákat tervező vagy épp Bentley-ket szállító céget találni.
Vannak azonban megfizethető áru termékek is, melyeket az adott cég a királyi család pecsétjének birtokában, de engedélyezetten árulhat közrendűeknek is.
A királyi család e beszállítóinak termékei árban is elérhetők az alattvalók számára.
A Corgi Hosiery 1892-ben indított zoknimanufaktúra, azonban a vállalat csak 1989-ben kapta meg a királyi pecsétet. Ekkor azonban rögtön két fanatikus rajongót is behúztak a királyi családból: zoknijaikba II. Erzsébet királynő és Károly herceg is beleszeretett. A kasmírzoknik párját 22 dollár és 209 dollár (kb. 5800 és 55000 forint) között adja a cég. Első olvasásra soknak tűnik egy pár zokniért, de a termékek magas minőséget képviselő, különleges darabok.
A cég valóban odafigyel a vásárlói óhajokra: II. Erzsébet rajongva szereti a corgi kutyákat, így a cég kínálatában 35 dollárét megtalálhatók a kis termetű kutya mintájával díszített darabok is.
A Fulton 1956-ban nyitotta meg londoni üzletét. Tőlük vásárolta II. Erzsébet a 27 dollárba kerülő (azaz egy induló Corgi-zokni árával egyező értékű) esernyőjét. A madárketrecre emlékeztető darabból igen sokszor látni a királynő kezében esős időben egy-egy példányt, amit előszeretettel használ piros kabátjához.
A Fortnum & Mason 1707-ben indult, és igen korán az uralkodó teabeszállítójává lépett előre, sok királyt és királynőt kiszolgálva. Manapság 181 féle tea és ételkülönlegességek találhatók meg a cég kínálatában, mely a londoni Piccadillyn működik.
A cég ajándékként teaválogatásait ajánlja a nem az uralkodóházhoz tartozó vásárlóinak. A 27 dollárba kerülő csomagban olyan tea is található, melyet a cég 1902-től számít a brit uralkodónak, illetve egy olyan lekvár is, melyet először 1920-ban készítettek.
A Hatchard London legöregebb, 1797-ben megnyitott könyvesháza. A manapság öt szinten terjeszkedő, királyi pecsétes bolt gondol azokra a vásárlókra is, akiknek nincs lehetőségük Londonba látogatni. A könyvesház speciális előfizetői szolgáltatás keretében vállalja, hogy szakértői minden hónapban kiválasztanak egy címet az új megjelenések közül, és elküldik azt a szolgáltatást igénylőnek, akár az ajtajáig is. Egy évre ez valamivel több mint 200 dolláros előfizetési díjért teljesülhet.
A Prestat 1902 óta gyárt különleges kézműves csokoládékat, édességeket. 1975-ben kapták meg a királyi pecsétet, azzal pedig az „Őfelsége a királynő csokoládé beszállítói” címet. Azért azok a vásárlók, akik nem azonosak őfelségével a királynővel, a 20 dolláros trüffeles dobozoknál jó, ha keresgélnek – hacsak anyagi keretük nem közelít az uralkodóház lehetőségeihez.
A Paxton & Whitfield-nél művészi szintre emelték a sajtkészítést. Az 1797-ben indult műhely már 1850-ben királyi pecsétet kapott az egyik sajtkészítményükért. Négy különleges, más-más régióból származó angol sajtot tartalmazó válogatásért 38 dollárnak megfelelő fontot, kb. 10 ezer forintot kell fizetni.
Többféle színben kínál begóniákat és más növényeket a Blackmore & Langdon 1901 óta. A királyi elismerést Károly hercegtől kapták meg a közelmúltban, aki nagy természetrajongó hírében áll, és maga is szívesen kertészkedik.
A cég az egyik sarkantyúfű virágját Vilmos herceg és Katalin hercegné első közös gyermekének tiszteletére, „György kishercegnek” nevezte el. A cégtől begóniamagot nagyjából 10 dollárért, sarkantyúfűmagot közel 7 dollárért lehet rendelni, az ár természetesen egyetlen példányra vonatkozik.