A Nestlé ugyan sikeresen átalakította fagyasztott ételeit, azonban kicsit elkéstek vele. Amikor tavaly ismét felfutott a fagyasztott ételek piaca, a vállalat még nem volt kész új termékeivel, ezért piaci részesedést vesztett a riválisokkal szemben.
A Nestlének két fagyasztott termékcsaládja van, a Fit Kitchen és a Lean Cuisine, viszont a megugrott igényeket már nem tudták kielégíteni, egyszerűen nem volt elég a kapacitásuk. Jeff Hamilton, a Nestlé ételeiért felelős vezetője elmondta, hogy a hirtelen jött és jelentős keresletnövekedés a két termékcsaládnál teljesen váratlanul érte őket.
A felzárkózás érdekében a Nestlé nemrég bővítette több amerikai gyárának a kapacitását, új gyártósorokat szerelnek fel a jonesborói, arkansasi és hamiltoni gyárukban is.
A befektetők már régóta sürgették a vállalatvezetést, hogy fejlesszék a fagyasztott termékkínálatot. Ennek engedve a Nestlé nemzetközi tanácsadókat, fókuszcsoportokat és séfeket is vitt az ohiói kutatóközpontjába, hogy gondosan megtervezve, előkészítve megújítsák a menüsort.
Nem titok, hogy a változások többségével a fiatal felnőtteket és az ezredforduló környékén születetteket célozzák meg, akik a vezetés szerint a potenciális vevői lehetnének az új fagyasztott termékeknek, amennyiben kínálnának nekik egészséges változatot, megfelelő áron.
Néhány év stagnálás után tavaly végül 1,4 százalékkal nőtt a fagyasztott ételek iránti kereslet, javarészt a fiatal felnőtteknek köszönhetően. 2017-ben a bevásárlások alkalmával ez a korosztály 9 százalékkal többet költött fagyasztott ételekre, mint az átlagos amerikai háztartások.
A Nestlé eladásai azonban mégis visszaestek az év elején. Ennek oka, hogy a két legnagyobb versenytárs, a Conagra és a Pinnacle Foods nagyon megerősödött. A Conagra például 10 százalékkal tudta növelni eladásait idén márciusban, a tavalyi év azonos időszakához képest. A Nestlének 2016-ban 27 milliárd dolláros bevétele volt az Egyesült Államokban, és ennek a 14 százalékát a fagyasztott ételek tették ki. (A 2017-es adatok még nem hozzáférhetőek!)