A legújabb közösségi finanszírozási forma a kávé

Ko-Fi, Ko-fi.com
Vágólapra másolva!
A Ko-Fi egy olyan közösségi kezdeményezés, amely lehetőséget biztosít művészek támogatására, mindössze egy kávé árával. Ráadásul a Ko-Fit megalkotó páros mindenki számára elérhetővé és ingyenessé tette ezt a lehetőséget.
Vágólapra másolva!

Nigel Pickles és Simon Ellington három éve alapították meg saját vállalkozásukat Cambridge-ben. A Ko-Fi egy olyan közösségi adományozásokat kezelő weboldal, amely már több mint négymillió dollárnyi támogatást kezelt mikroadományok formájában.

A Ko-Fi logója Forrás: Twitter/Ko-fi.com

A Ko-Fi weboldalán lehetősége van bárkinek regisztrálnia és létrehoznia egy saját oldalt, amelyet utána a többi közösségi médiafelületen, vagy akár a saját weboldalán is megoszthat, ezzel ösztönözve az őt követőket a támogatásra.

Művészek, bloggerek, zenészek, írók és digitális vállalkozások széles skálája használja már a Ko-Fit.

– nyilatkozta Pickles a The Weeknek. 2017 év végéig 2 millió dollárnyi mikroadományt küldtek a Ko-Fin keresztül, és további egy millió dollárnyi „kávé” érkezett 2018 első három hónapjában.

Ráadásul a Cambridge-ben alapított cég száz százalékig ingyenes, vagyis a többi online adománygyűjtő lehetőséggel szemben nem számolnak fel semmilyen díjat, cserébe viszont maga a Ko-Fi is adományokat kér saját működéséhez, valamint a fejlesztésekhez.

„A szerverek fenntartása és a fejlesztés is költséges, ezért adományokat kérünk, hogy új funkciókkal bővülhessünk, és továbbra is támogathassuk a kreativitást. És mivel nagyon nem szeretjük a hirdetéseket, így az adományok segítenek a Ko-Fi ingyenességének megőrzésében” – olvasható a weboldalon.

A koncepció egyszerűsége teszi ilyen hatékonnyá a Ko-Fit. Egy meglehetősen telített piacon, amelyet olyan finanszírozási platformok uralnak, mint a GoFundMe, a Patreon és a Kickstarter, nehéz újat mutatni. De Pickles cége nem is akar újat mutatni.

A jótékonysági szervezetek évtizedek óta alkalmazzák a mikrotranzakciókat - mondta Makana Chock, a Syracuse Egyetem Newhouse iskolájának kommunikációs professzora. A kutatások azt mutatják, hogy kis összeg adományozását az emberek teljesen elfogadható és értelmes hozzájárulásnak tartják, és így többen hajlandók pénzt adni.