A bemutatott megoldás nemcsak az akkumulátorok gyors töltését teszi lehetővé, hanem azt is, hogy szükség esetén a fel nem használt energiát a buszból visszatáplálják a hálózatba.
Az elektromos járművek terjedése nemcsak a személyi vagy teherszállításra használt járművek estében, hanem a tömegközlekedésben is kihívás elé állítja mind a gyártókat, mind a villamos energia termelőit és szolgáltatóit.
Az e-buszok csak akkor váltják le véglegesen a most még hagyományos üzemanyaggal hajtott járműveket, ha a tervezőknek és gyártóknak sikerül áttörni bizonyos technológiai falakat.
Töltési idő, kapacitás: nem mindegy, mennyi ideig kell töltőre dugni a városban közlekedő buszokat, és hogy egyetlen töltéssel mekkora távolságot képesek megtenni.
A Proterra rendszere tartalmaz egy 500 kilowattos, gyorstöltésre alkalmas töltőt. A cég egy tömegközlekedéssel és az USA-n belüli transzközlekedéssel foglalkozó konferencián mutatta be fejlesztését.
Ezzel 10 perc alatt bepakolható a busz akkumulátorába annyi energia, hogy azzal 61 kilométeres távolságra jusson.
A rendszer további érdekessége, hogy a fel nem használt energia szükség szerint visszajuttatható a hálózatba. Kialakításakor figyelembe vették az erre a műveletre vonatkozó ipari standardokat is
Az e-buszok fejlődésével párhuzamosan zajlik a kapcsolódó energetikai infrastruktúra fejlesztése is, mely elsősorban a töltőállomásokat, és az azokban alkalmazott technológiai megoldásokat érinti.
A Bloomberg elemzése szerint 2025-re a városi közlekedésben használt buszok nagyjából fele elektromos meghajtású lesz.
Főként Kínában nő jelentős mértékben azok aránya, de számítani lehet arra, hogy az olyan nagyvárosok is, mint New York és Los Angeles, a következő évtizedekben teljesen lecserélik flottájukat ilyen járművekre.