Venne algából készült ruhát?

Street Style Day 4 - Mercedes-Benz Fashion Week Berlin Autumn/Winter 2016 BERLIN, GERMANY - JANUARY 22: Fashion blogger Nina Schwichtenberg of Fashiioncarpet wearing Zara jacket, sweater Edited, blouse H&M, skirt Pepe Jeans, Chloe bag, overknees Rriver Is
BERLIN, GERMANY - JANUARY 22: Fashion blogger Nina Schwichtenberg of Fashiioncarpet wearing Zara jacket, Edited sweater, H&M blouse, Pepe Jeans skirt, Chloe bag and River Island overknees during the Mercedes-Benz Fashion Week Berlin Autumn/Winter 2016 at Brandenburg Gate on January 22, 2016 in Berlin, Germany. (Photo by Christian Vierig/Getty Images for IMG)
Vágólapra másolva!
A spanyol Inditex és a svéd H&M fast fashion márkák olyan textileket fejlesztenek, amivel csökkenthetik a ruhák környezeti költségeit. A bútorkészítésre használt ruhamaradékot egy kémiai eljárással cellulózzá alakítják, fából készült szálakkal keverik össze, és Refibra nevű alapanyagként ismét felhasználhatja a divatipar – és nem ez az egyetlen innovatív megoldás.
Vágólapra másolva!

Az amerikai Gap azt ígéri, hogy 2021-ig az összes terméke ökológiai gazdaságokból vagy más, fenntartható termelőktől származó gyapotból fog készülni. A japán Fast Retailing, amely a Uniqlo márka tulajdonosa, most olyan lézeres eljárással kísérletezik, aminél sokkal kevesebb vizet és vegyi anyagot kell felhasználni a ruhák előállításához.

Illusztráció Forrás: Getty Images for IMG/2016 Christian Vierig/Christian Vierig

A svéd kiskereskedelmi óriás, a Hennes & Mauritz, vagy ismertebb nevén a H&M pedig olyan innovatív alapanyagokat akar felhasználni, mint a gombák gyökerei.

– nyilatkozta Karl-Johan Persson, a H&M vezérigazgatója a Bloombergnek.

A 3000 milliárd dollár értékű divatipar évente hatalmas mennyiségű gyapotot, vizet és energiát fogyaszt, a 100 milliárd ruhadarab és kiegészítő előállításához, aminek a háromötöde egy éven belül a kukában végzi, legalábbis a McKinsey & Co adatai szerint.

Ennek a kidobott ruhamennyiségnek pedig kevesebb mint az egy százalékát tudják újrahasznosítani - állítja a brit Ellen MacArthur Alapítvány környezetvédelmi kutatócsoportja.

Illusztráció Forrás: AFP/2017 Getty Images/Andrew Toth

Viszont a divatipar növekedése lassul, köszönhetően a millenniumi generáció tagjainak, akik egyre inkább tisztában vannak a fast fashion környezetre gyakorolt hatásával, miközben egyre inkább élményekre költenek és nem annyira tárgyakra. Az Inditex és a H&M legutóbbi, negyedéves profitja elmaradt a befektetők által remélttől, és tavaly nyár óta mindkét vállalat részvényei elvesztették értékük egyharmadát.

– tette hozzá Edwin Keh, a hongkongi Textil- és Ruházati Kutatóintézet vezérigazgatója.

Viszont ez a helyzet lehetőséget biztosít olyan vállalkozásoknak, amelyek egyedi, környezettudatos megoldásokat alkalmaznak. „A szőlőből készült táska vagy narancshéjból összerakott ruha egy történetet mesél el”– mondja Jill Standish, az Accenture kiskereskedelmi tanácsadója. Az innovatív és a fenntartható fejlődést szem előtt tartó divatmárkák pedig egyre elterjedtebbek a divatipar világában.