Hasít a Google és a YouTube anyavállalata

Google
MOUNTAIN VIEW, CA - SEPTEMBER 02: The new Google logo is displayed on a sign outside of the Google headquarters on September 2, 2015 in Mountain View, California. Google has made the most dramatic change to their logo since 1999 and have replaced their signature serif font with a new typeface called Product Sans. Justin Sullivan/Getty Images/AFP
Vágólapra másolva!
A vártnál nagyobb bevételből nagyobb nyereséget termelt az Alphabet amerikai technológiai cég, a Google és a YouTube anyavállalata az idei első negyedévben, ám működési költségeinek emelkedése miatt jelentősen csökkent az üzemeltetési haszonkulcs, és a befektetők bizonytalanok a profit jövőbeni alakulásának megítélésében.
Vágólapra másolva!

A New York-i tőzsde hétfői zárása után közzétett beszámoló tanúsága szerint

a Google bevétele a március 31-én végződött negyedévben éves összevetésben 26 százalékkal, 31,14 milliárd dollárra emelkedett,

meghaladva a 30,3 milliárd dolláros elemzői várakozást. A Google hirdetési bevétele, amely a teljes bevétel oroszlánrészét adja, 24,4 százalékkal 26,64 milliárd dollárra nőtt.

Illusztráció Forrás: AFP/2015 Getty Images/Justin Sullivan

Az Alphabet hosszabb távú tőkeberuházásai majdnem megtriplázódtak, 7,3 milliárd dollárt tettek ki az első negyedévben. Az üzemi nyereség 6,5 százalékkal 7 milliárd dollárra emelkedett, de az üzemeltetési haszonkulcs 27 százalékról 22 százalékra csökkent.

A nettó nyereség 9 milliárd 401 dollár volt, 73,2 százalékkal nőtt az egy évvel korábbi 5,4 milliárd dollárhoz képest, ám a nyereség meredek emelkedése egyszeri tételekből fakadt.

Az egy részvényre jutó nyereség hígított értéke a tavaly első negyedévi 7,73 dollárról 13,33 dollárra nőtt. Egyszeri tételek nélkül a nyereség 9,93 dollár volt részvényenként.

Illusztráció Forrás: NurPhoto/Jaap Arriens/NurPhoto/Jaap Arriens

Elemzők 6,56 milliárd dolláros profit mellett részvényenként 9,28 dollár nyereséget vártak.
A tényleges adókulcs a tavaly első negyedévi 20 százalékról 11 százalékra mérséklődött. Az alkalmazottak száma az egy évvel korábbi 73 992-ről 85 050-re nőtt idén március végére.

A befektetők bizonytalanok annak megítélésében, hogy a jövőben mennyire lehet nyereséges az Alphabet, amely igyekszik alkalmazkodni ahhoz, hogy a hirdetési üzlet a hagyományos személyi számítógépekről egyre inkább a mobilkészülékekre tevődik át, és a kisebb képernyőkön nem értékesíthető olyan nyereségesen a reklámhely.

Emellett a cég kis, de gyorsan növekvő vállalkozásokba fektet be, kezdve az önvezető autóktól a hardveren át a felhőszolgáltatások eladásáig.

Az Alphabet árfolyama a tőzsde zárása utáni elektronikus kereskedésben kissé erősödött, majd ismét csökkenésre váltott, híven tükrözve a befektetők tanácstalanságát.

Hétfőn 0,51 százalékos mínuszban, 1067,45 dolláron zárt a papír New Yorkban, az egy évvel korábbihoz képest 26,6 százalékkal nőtt az értéke.