Az Aldi már Olaszországban terjeszkedik

Aldi
A logo is pictured on a sign outsude an Aldi supermarket store in London on September 26, 2016. Aldi UK announced on Monday that it will invest Ł300 million ($389 million, 346 million euros) to revamp its stores over the next three years. Aldi and its German rival Lidl have boomed in Britain, grabbing market share from traditional supermarkets Asda, Morrison, Sainsbury's and Tesco, as customers tightened their belts to save cash. / AFP PHOTO / Daniel Leal-Olivas
Vágólapra másolva!
Az Aldi olaszországi tevékenysége elindításával az Aldi Dél vállalatcsoport már négy földrész tizenegy országában lesz jelen - áll az áruházlánc Origohoz eljuttatott közleményében. A piacra lépés koordinációját az olasz leányvállalat további támogatását is az ausztriai HOFER KG végzi. A nemzetközi terjeszkedés miatt a vállalat két taggal bővíti a cégvezetést.
Vágólapra másolva!

Az első olaszországi Aldi-üzletek március 1-i megnyitásával Castellanzában, Trentóban, Roveretóban és más városokban a vállalatcsoport folytatja nemzetközi terjeszkedését. A piacra lépés előkészítését az Aldi Dél vállalatcsoport nemzetközi tevékenységének kiépítésében már korábban is részt vállaló osztrák HOFER KG végezte. Ausztria, Svájc, Szlovénia és Magyarország mellett a cég ezzel a vállalat olaszországi tevékenységét is támogatja.

Két éve kezdték

A piacra lépés előkészítése közel két évet vett igénybe, a HOFER KG számos tárgyalást követően már 2015-ben operatív tevékenységbe kezdett a „Quadrante Europa" nemzetközi áruforgalmi központ egyik veronai irodájában.

Olaszországban március elején egyszerre 10 üzletet nyit meg a diszkontlánc Forrás: AFP/Daniel Leal-Olivas

Azóta mintegy 4800 négyzetméteres telephelyről irányítja a diszkontlác olaszországi tevékenységét.

Az olaszországi központban közel 880 munkatárs dolgozik, számos területen, a logisztikai feladatoktól kezdve a munkaerő-felvételig bezárólag

Az ausztriai stratégia újszerű interpretációja

Az olaszországi indulással a vállalat jól ismert alapértékeit, az egyszerűséget, a felelősségvállalást és a megbízhatóságot az új helyszín belföldi adottságaihoz igazítja. A legfontosabb cél, hogy a teljes értékteremtési láncon belüli hatékony folyamatok kialakításával, a vásárlók a lehető legkedvezőbb árakon a lehető legmagasabb szintű bevásárlási élményben részesüljenek az üzletekben.

Célunk, hogy vásárlóinkat megszabadítsuk a hosszú bevásárló utaktól és amennyire csak lehet, leegyszerűsítsük a vásárlás folyamatát – fogalmaz Günther Helm, a HOFER KG elnök-vezérigazgatója.

Diszkontfilozófia olasz hatásokkal

Március 1-jén egyszerre tíz üzlet nyílik meg, és több mint 45 további üzlet nyitását tervezik Észak-Olaszországban az első évben. Az új élelmiszerüzletek belső kialakítását, illetve a boltok kínálatát külön az olaszországi piaci igények alapján fejlesztették ki.

A cég szerint az olaszországi koncepciót a korábbi modellek felhasználásával igazítják a helyi igényekhez Forrás: AFP/Daniel Leal-Olivas

Az olaszországi üzletek kínálata a mindennapi élethez szükséges termékek széles palettáját öleli fel – és a diszkontelv alapján – túlnyomórészt sajátmárkás termékekből áll.

A termékek közel háromnegyede közvetlenül Olaszországból származik,

mert az olasz vásárlók legfontosabb elvárásai az élelmiszerekkel kapcsolatban a regionalitás, a minőség és a frissesség.

A lehető legjobb minőség folyamatos biztosítása érdekében az árucikkek gondos kiválasztási folyamaton esnek át,

és széles körű tesztek eredményeként kerülnek az üzletekbe.

Az ehhez szükséges hatékony logisztikai folyamatokat jól mutatja az olasz Mantua tartományból származó friss paradicsom példája: a paradicsomot leszedése után a beszállító az Oppeanóban található raktárba juttatja el. A logisztikai központ árubeérkeztetésén végzett minőségellenőrzéstől az üzletekbe érkezésig legfeljebb tizenkét óra telik el.