A japán gin már a brit bárokban hódít

Suntory, Roku japán gin
TOKYO, JAPAN - JANUARY 14: Suntory Beverage & Food Limited Group in Odaiba is shown on January 14, 2014 in Tokyo, Japan. Japanese company Suntory Holdings acquired Beam Inc. for $13.6 billion in a deal announced Monday. Suntory Group is an alcoholic and non-alcoholic beverage maker based in Osaka, Japan, with sales of $17.6 billion (2012). (Photo by Keith Tsuji/Getty Images)
Vágólapra másolva!
A prémium japán gin márka, a Roku – ami hat különleges japán alapanyagot tartalmaz – már elérhető az Egyesült Királyság üzleteiben, valamint 50 bárban Londontól egészen Edinburgh-ig.
Vágólapra másolva!

A Beam Suntory égisze alá olyan nagy márkák tartoznak, mint a Jim Beam bourbon, vagy a Laphroaig skót whiskey, és már Európában is forgalmazza a japánok különleges italát, a cseresznyevirágból és más egzotikus összetevőkből készült Roku gint.

Suntory Forrás: Getty Images/Keith Tsuji

A lepárlómester, Torii Kazuyuki most mutatta be alkotását:

Az Oszakában desztillált Roku jelentése hat – ez visszatükröződik a hatszögletű palack kialakításában is –, és egyebek mellett

a szeszesital összetevői a cseresznyevirág, cseresznyevirág levele, a szencsa zöld tea és a szecsuáni bors.

Az összetevőket tradicionális japán eljárással szüretelték le. A palackok címkéje pedig hagyományos washi papírból készült.

A Suntory abban reménykedik, hogy hasonlóan a japán whiskey-k népszerűségéhez az Egyesült Királyságban, a Roku gin is igen kelendő szeszesital lesz.

ROKU won the Master Award in The Sprits Business Design Masters 2017, an award presented by The Spirits Business which is a leading international industry news outlet. ROKU’s design was evaluated as “well-executed” in design and appearance, communicating a clear brand narrative. Please enjoy the bottle design embodying the Japanese aesthetic, seen in the hexagonal bottle with engravings of the six unique Japanese botanicals, along with the Japanese calligraphy on traditional washi-paper. The Sprits Business design masters2017 で最高賞「Master Award」を受賞! 世界的に著名なスピリッツ雑誌The Spirits Businessが、優れたスピリッツのプロダクトデザインに与える賞「The Spirits Business design masters 2017」において、ROKUが最高賞である「Master Award」を受賞しました。 審査員からは「ブランドストーリーを見事に伝える、素晴らしいデザイン」と評価をいただきました。 ROKUの香味の特長である、六種類のジャパニーズボタニカルが彫刻された、六角形のボトル。和紙に描かれた力強い筆文字。 日本の美意識に溢れたボトルデザインを、是非ご覧ください。 #roku #gin #rokugin #japanesegin #craftgin #Japanesecraftgin #japaneseculture #sake #japan #beamsuntory #award #六 #ジン #ジャパニーズクラフトジン #日本

Suntory ROKU GIN (@suntory_rokugin) által megosztott bejegyzés,

Az újdonságnak és a lepárló háttértörténetének köszönhetően sokan fogják megkóstolni a japán gint, és talán még a korábbi kedvencüktől is átpártolnak – foglalta össze Olivia Williams, a Gin Glorious Gin kötet szerzője.

A Suntory története egészen 1899-ig nyúlik vissza, mikor Torii Shinjiro megalapította az édes vörös borokkal foglalkozó céget, amely 1923-ban állította elő saját whiskey-jét, majd pedig 1936-ban az első gint.

A Suntory 2013-ban debütált a tokiói tőzsdén, és közel négymilliárd dollár nyereséget könyvelhetett el.

2014-ben jelentette be a cég, hogy felvásárolja az amerikai bourbont gyártó Beamet 16 milliárd dollárért. Ezzel a felvásárlással a Suntory lett a világ harmadik legnagyobb szeszesital gyártója.

A gin népszerűség az elmúlt hat évben a duplájára nőtt a londoni Wine and Spirit Trade Association adatai szerint. Ráadásul 12 hónap alatt 47 millió palack kelt el tavaly szeptemberéig, míg egy évvel korábban csupán 40 millió üveg gint vásároltak a britek. A YouGov felmérése alapján tavaly a gin volt a legnépszerűbb szeszesital az Egyesült Királyságban – az angolok 29 százalék választotta.