Néhány trükk, ha fél a repüléstől, vagy csak szeretne első osztályon utazni

Emirates luxus
Emirates airline, based in Dubai, UAE, is the largest operator of the Airbus A380-800. They expect soon their 100th plane and have 45 more in order. First class in A380 are closed suites, in Business class there are flat bed seats and in economy standard reclining seat with 18 inch seat width and 32-34 inch seat pitch. Every seat is equipped with inflight power with various adapters and individual entertainment system IFE. There is free wifi internet and a cheap unlimited option. In all seat various meals and beverages are provided. In the upper classes like Business or First there is available a bar in the upper floor with a lobby and a first class shower suite. (Photo by Nicolas Economou/NurPhoto)
Vágólapra másolva!
Tilly Bagshawe, a New York Times írója, eddig több tucat bestseller novellát publikált. Az Adored című könyvével robbant be a köztudatba, amely a megjelenését követően nem sokkal hatalmas siker lett az USA-ban. Rutinos utazóként elmondhatja magáról azt is, hogy éves szinten 100 ezer mérföldet repül az Egyesült Királyság és Los Angeles között. Tilly megosztotta az általa használt trükköket, és tanácsokkal is ellátta az olvasókat. Hogyan lehet például a turistáról az első osztályra kerülni és mit kell tenni ha valaki retteg a repüléstől?
Vágólapra másolva!

Tilly Bagshawe általában a Virgin Atlantic légitársasággal repül, és saját bevallása szerint kifejezetten fél a repüléstől. Minden alkalommal, amikor belép a gép fedélzetére és körbenéz, azon gondolkodik, hogy vajon az őt körbevevő emberek lesznek-e az utolsó arcok, akiket lát még életében. A választása azért esett erre a társaságra, mert szimpatikusak neki az utaskísérők és a gyerekeit is mindig le tudják kötni különböző műsorokkal és apró ajándékokkal.

Tilly még egyszer sem vett első osztályú jegyet, maximum úgy, hogy a mérföldjeit váltotta be, a jobb ülésért.

Azonban megosztott egy egyszerű trükköt, aminek a segítségével bárkinek lehetősége nyílik mérföldjeivel az első osztályon utazni, ha a szerencse is mellé szegődig. Elmondta, hogy minden esetben a „revenue management”-et kell keresni ez ügyben, mivel az ő feladatuk, hogy a repülőgép maximalizálni tudja a profitot minden felszálláskor és ők mondják meg, hogy milyen upgrade lehetőségeket adhatnak egy bizonyos járatra.

illusztráció Forrás: AFP/NurPhoto/Nicolas Economou

Tehát miután felhívták a légitársaság foglalásokkal foglalkozó telefonszámát, ott a revenue management-et kell keresni. Kevesen tudják, hogy ilyen részleg egyáltalán létezik, ezért ezzel a módszerrel a bennfentesség benyomását kelti azonnal a betelefonáló, és ezért jár a plusz pont. Ezután meg kell kérdezni, hogy szabaddá tettek-e már a járatunkon első osztályú helyeket olyan utasoknak, akik mérföldekért upgradelnének, és ha igen, hány ilyen hely van még.

Bagshawe hozzátette, hogy a válaszuk általában nem, de ilyenkor nyugodtan dörgöljük az orruk alá azt, hogy kong az ürességtől az első osztály és sok az üres hely, amelyet nem sikerült eladni a légitársaságnak. Végül fel kell tenni a kérdést, hogy van-e valami oka annak, hogy még nincsenek upgradelhető helyek, vagy tervezik-e, hogy biztosítanak ilyen üléseket az utasoknak. Tilly elárulta, hogy a beszélgetések végére gyakorlatilag mindig elfogadják a mérföldjeit és az első osztályra teszik.

illusztráció Forrás: AFP/NurPhoto/Nicolas Economou

Azok számára is szolgált néhány tanáccsal, akik félnek, vagy egyenesen rettegnek a repüléstől.

Tilly egy időben annyira utált repülni, hogy már napokkal az utazás előtt nem tudott rendesen aludni az izgalomtól, és emiatt nagyon kellemetlenné váltak az útjai, és ez egy olyan embernél, aki évente ennyi időt tölt a repülőgépen – tarthatatlan. Megosztotta az olvasókkal, hogy volt olyan is, amikor elsírta magát a felszállás előtt.

Mostanában mindig megnézi a légitársaságok által, külön a félős utasoknak készített videókat, de igazán egy olyan praktika vált be nála, amit még gyermekével közösen tanult. A gyakorlat nagyon hasonló a pozitív gondolkozáshoz, de ebben az esetben inkább reálisan kell látni a félelmeket. Ilyenkor felteszi magának a kérdést, hogy hányszor ült már ehhez hasonló gépen, és hány olyan alkalom volt, amikor turbulenciába került, mégsem történt még soha semmi baj.