Az Unilever ultimátumot adott a Facebooknak és a Google-nak

Unilever
--FILE--A Chinese employee walks past a logo of Unilever at the Unilever Research and Development Centre Shanghai in Shanghai, China, 15 May 2014. Unilever PLC said weakening demand in emerging markets, especially China, showed no sign of letting up last year even as the consumer-goods group reported a rise in full-year profit. Unilever said on Tuesday (20 January 2015) that full-year profit rose 6.8% to €5.17 billion ($5.98 billion) despite a 2.7% fall in revenue to €48.4 billion, dragged down by a 20% sales decline in China in the fourth quarter. “Growth was weak in emerging markets as economic pressures impacted consumer demand,” Unilever said in a statement. Chief executive Paul Polman said market conditions were unlikely to improve in 2015.
Vágólapra másolva!
Az Unilever marketing igazgatója, Keith Weed beszélt arról, hogy befejezik a hirdetést a nagy közösségi média oldalakon, amennyiben azok nem teszik rendbe a hirdetői felületeket.
Vágólapra másolva!

Az Unilever, amely olyan vezető márkák tulajdonosa, mint a Dove, a Lipton, Coccolino vagy a Rexona, a világ egyik legnagyobb hirdetője: éves marketingköltsége mintegy 8 milliárd euró, hirdetéseinek negyede pedig digitális platformokon jelenik meg.

Illusztráció Forrás: Imaginechina/Weng lei - Imaginechina/Weng Lei

Weed szerint a közösségi médiában terjedő kifogásolható tartalmak – mint például az álhírek, a gyermekek védelmének a hiánya, szexizmus vagy a rasszizmus – aláássa a társadalom bizalmát és károsítja a felhasználókat.

– mondta Weed.

A Facebook és a Google már évek óta uralja az online hirdetési piacot,

köszönhetően a kiterjedt elérésüknek és a nagy mennyiségű adatnak. 2017-es becslések szerint a globális hirdetések 60 százaléka már digitális platformon zajlik.

Illusztráció Forrás: AFP/NurPhoto/Jaap Arriens

A Google-t már korábban is érte komoly kritika, mert a platformján kifogásolható videók jelentek meg éppen a nagy hirdetőik reklámjai mellett. A Facebooknak pedig szembesülnie kell a hamis hírek és a közösségi média függősség okozta problémákkal.

A Google és a Facebook még nem reagált az Unilever bejelentésére.