A sportolók mellett a szponzorok is visszaszámolnak a téli olimpiáig

astronomy science Horizontal
The moon rises behind the Olympic rings displayed on the ski jump venue of the Pyeongchang 2018 winter Olympic games, in Pyeongchang on January 31, 2018. Skywatchers were hoping for a rare lunar eclipse that combines three unusual events -- a blue moon, a super moon and a total eclipse -- which was to make for a large crimson moon viewable in many corners of the globe. / AFP PHOTO / YONHAP / YONHAP / - South Korea OUT / NO ARCHIVES - RESTRICTED TO SUBSCRIPTION USE
Vágólapra másolva!
Alig egy hét van hátra a dél-koreai Phjongcshangban tartandó 2018-as téli olimpiai játékokig, a nagyszabású rendezvény szponzorai pedig igyekeznek a több száz milliós befektetésüket maximalizálni.
Vágólapra másolva!

A Nemzetközi Olimpiai Bizottság (NOB) négy éves kiemelt partnerének lenni körülbelül 100 millió dolláros befektetés - a Reuters szerint.

Illusztráció Forrás: AFP/Yonhap

Egyes szponzorok pedig ezen felül dollármilliókat költenek reklámokra, hogy a lehető legtöbbször hangozzon el a nevük a sportesemény ideje alatt.

A hirdetők (köztük azok is, akik nem voltak hivatalos szponzorai az eseménynek) 800 millió dollárt költöttek a 2014-ben, Szocsiban rendezett játékok alatt az olimpiai műsorszolgáltató NBC-nél.

A csatorna arra számít, hogy ez az összeg kis mértékben ugyan, de növekedni fog idén – magyarázta Dan Lovinger, az NBC sportrészlegének hirdetési vezérigazgatója.

Visa

A több mint hatvan éve Kaliforniában alapított Visa 54 sportolót szponzorál, és a múlt héten elindította a téli játékok reklámját, ami sportolókkal mutat be érintésmentes bankkártyákat, valamint elmeséli a hordozható fizetőeszközök használatát. A cég 1986 óta a NOB partnere.

Intel

Az Intel tavaly júniusban lett az olimpiai játékok legmagasabb szintű szponzora, nem sokkal azután, hogy a McDonald's abbahagyta maratoni, 41 évig tartó olimpiai szponzorálását. A rajongók láthatják a versenyzőket a virtuális valóságban, valamint a cég drón felvételein keresztül. Ezenfelül az Intel elősegíti a VR technológia terjedését a „Készen állsz?” hirdetéssel, amely különböző országok lakóit mutatja be, amint VR szemüvegen kísérik figyelemmel az olimpiát.

Samsung

A Samsung folytatja a „Tedd meg, amit nem tudsz” reklámkampányát, és nemrég kijött a legújabb videója, amelyben a hollandiai Sjinkie Knegt és Suzanne Schulting gyorskorcsolyázók szerepelnek, és a cég okosruháit viselik. Ezek a gyakorlóruhák segítik a sportolókat a mozgásban, megmutatják, hogy milyen testtartás szükséges a nagyobb gyorsaság eléréséhez. A Samsung 30 éve a NOB partnere, attól fogva, hogy 1988-ban megrendezték a nyári olimpiai játékokat Szöulban.

Procter and Gamble

A P&G folytatja a „Köszönöm, anyu” olimpiai kampányát, amely hat olyan reklámot tartalmaz, ami sportolók harcát mutatja be az előítéletekkel szemben. Ilyen például az első – melegségét nyíltan vállaló – atléta, Gus Kenworthy, vagy az Emirátusokból érkezett korcsolyázó, Zahra Lari. A cég – ami többek között az anyavállalata az Ariel, Duracell, Gilette, és a Pampers márkáknak – 2010-óta az esemény kiemelt szponzora.

Toyota

A Toyota már novemberben megkezdte globális kampányát, amelynek a központjában a „Mobilitás mindenkinek” szlogen áll, és célja a közlekedési innovációk bemutatása. Itt nemcsak a vezető nélküli autókról van szó, hanem olyan robotokról is, amelyek segítenek sétálni, vagy olyan hordozható/viselhető eszközökről, amelyek támogatják a látássérültek mozgását. Az 1936-ban alapított Japán autómárka 2015 óta kiemelt támogató.