Az online szállodai piactér, amely megreformálja Délkelet-Ázsiát

Hotel
BANGKOK, THAILAND - JUNE 31: Khaosan Road, It's a world famous Backpacker Centre. It offers cheap accommodation and shops sell handcrafts, paintings, clothes, local fruits, used books on June 31, 2016
Vágólapra másolva!
Egy évvel ezelőtt Justin Giovanni indonéziai szállodája, a Surabaya csupán 30 százalékos kihasználtsággal üzemelt. Mára már 70 százalék körüli a foglalások száma, és a WhatsApp applikáció segíti a szállodát az ügyfélkezelésben. A változás pedig egy forradalmi online piactérnek köszönhető, amely átalakította a délkelet-ázsiai szállodaipart.
Vágólapra másolva!

Giovanni egyike annak a több mint ötszáz hoteltulajdonosnak, akik csatlakoztak a RedDoorzhoz, amely tulajdonképpen egy online szállodai piactér, amit Amit Saberwal alkotott meg, hogy átalakítsa az utazási szokásokat Délkelet-Ázsiában.

Az üzlet hasonló az Uberhez, magyarázta Saberwal a CNBC-nek.

Illusztráció Forrás: Shutterstock

A RedDoorz az olcsó hoteleket egy platformon összegyűjti, személyzetüket technológiai képzéssel, alapszintű ügyfélszolgálattal, nyelvi oktatással, és takarítási megoldásokkal látja el, hogy azonos szintű szolgáltatást biztosítson a hálózat minden szállodájának. Minden résztvevő hotelben jelezni kell, hogy a RedDoorz segítségével működik.

– nyilatkozta Amit Saberwal, a RedDoorz alapítója és vezérigazgatója, aki korábban két évtizedig dolgozott India egyik legnagyobb utazási és foglalási weboldalánál, a MakeMyTrip-nél.

A RedDoorzt úgy tervezték, hogy részese legyen az 52 milliárd dolláros délkelet-ázsiai utazási iparnak, ami leginkább háromcsillagos vagy annál alacsonyabb, olcsó szállodákra fókuszál.

Jelenleg a cég Indonéziában, a Fülöp-szigeteken és Szingapúrban működik.

A szállodai szobák mindössze 99 ezer indonéz rúpiáért (1840 forint) elérhetőek, a RedDoorz kifejezetten a régió belföldi utazásait célozza meg, különösen a fiatalok kedvelt helyeit.

„Ezeknek az országoknak a gazdasága körülbelül öt százalékkal nőtt, de az ott élők nagy része nem rendelkezik olyan jövedelemmel, amiből ki tudná fizetni a nagy hotelláncok árait. Most sikerült felráznunk a szállodaipart, amely már legalább ötven éve ugyanúgy működik" – fejtette ki Saberwal.

Illusztráció Forrás: Shutterstock

A technológia fejlődése kaotikus állapotot hozott létre, főleg Indonéziában, amely egy tömeges mobiltelefon- és internetrobbanás közepén tart, és habzsolja a technológiai innovációt.

Az üzlet nagy hangsúlyt fektet a helyi szállodai munkatársak – mint például Giovanni – képzésére is, akik gyakran nem voltak tisztában a vendégszeretet legalapvetőbb formáival.

– tette hozzá Saberwal.

Saberwal elmondta, hisz az üzleti oktatás fontosságában, mert az a legkisebb városokra is komoly hatással van, főleg mivel ezeken a helyeken alacsony a technológiai fejlettség és kevés a továbbképzési lehetőség. A RedDoorz arra törekszik, hogy 2018-ban már 16 városban legyen jelen.