A kínai cég több száz helyi munkavállalót foglalkoztat gyárában, ahol rengeteg típust gyártanak, és kifejezetten az afrikai országokat megcélzó márkanevek alatt forgalmazzák azokat. A sencseni székhelyű, 2006-ban alapított vállalat azért tudott rövid idő alatt ekkora sikert elérni, mert azt a vásárlói réteget célozta meg, melyet a nagy techvállalatok szinte teljesen figyelmen kívül hagytak.
Afrika – ahogy az Origo megírta – még mindig alacsony, bár egyre növekvő mobiltelefon-penetrációval rendelkező földrész, ahol különösen a Szaharától délre eső térségben gyenge az ellátottság. A szolgáltatások árai rendszerint még mindig igen magasak az országok jövedelmi viszonyaihoz képest, illetve azok sokszor megbízhatatlanok, vagy csak korlátozott lefedettséget kínálnak.
Az okostelefon-ellátottság afrikai és globális átlagát az alábbi grafikon mutatja éves bontásban:
A Transsion viszont pontosan ezekre a nehézségekre fókuszálva kívánt megjelenni a piacon. Nigériai és kenyai kutatóközpontokkal is együttműködtek a kontinensen való megjelenésüktől fogva, annak érdekében, hogy megértsék,
milyen helyi igények szerint kell termékkínálatukat kialakítani, különösen a vidéki térségek gyenge infrastrukturális fejlettségére gondolva.
Az eredmény egy viszonylag széles termékpaletta, melyen az egyszerű, alapszíntű szolgáltatásokat kínáló maroktelefonoktól kezdve az okostelefonokig bezárólag, sokféle készülék kapható.
Az elemzések azt mutatják, a kínai holding számítása bejött, a vásárlók hamar megkedvelték az olcsóbb, szerényebb tudású, ellenben igényeiket kiszolgáló, körülményeikre szabott mobilokat.
Például a több SIM-foglalattal felszerelt készülékek lehetővé teszik a készülékhasználók számára a gyors váltást a szolgáltatók között, ha a lefedettség vagy a kedvezőbb tarifa azt indokolja.
Számos típust felkészítettek az amhara nyelvre - a lassan 100 milliós népességű Etiópia hivatalos nyelve - illetve a szuahélira, és az akkumulátorok élettartalmát is megnövelték, hiszen a kontinensen számos helyen még mindig nem, vagy csak időszakosan biztosított az elektromos áramhoz való hozzáférés.
A cég legolcsóbb készülékeit már 10 dollárért elérhetővé teszi, de kínálnak a Samsung, ZTE, Huawei gyártókéval összemérhető tudású okostelefont is 400 dollár körüli áron.
A vásárlók körében hódítanak a vállalat saját márkás telefonjai, az Itel, Tecno és Infinix név alatt futó típusok.
Bár a márka részesedése alapján továbbra is a Samsung Afrika legnagyobb beszállítója, a három márkanév együttes teljesítménye alapján, a kínai gyártó 2017-ben lenyomta a dél-koreai óriást, a piac közel 30 százalékát uralva (a Samsungé 27 százalék).
Az egyszerűbb, középkategóriásnak besorolható, alap-szolgáltatásokat nyújtó készülékeknél („feature mobile phone") pedig egyértelmű a kínai gyártó fölénye az afrikai piacon. Ide tartozik egyébként az egyik márkájuk, az Itel is,
ami emellett a legnagyobb "feature phone", belépőszintű-márka a világon, afrikai népszerűségének is köszönhetően.
(Hozzá kell tenni, nincs merev határvonal a korábbi hagyományos telefonoknál többet nyújtó, de az okostelefonok tudásszintjét még el nem érő "feature phone"-ok és a néhány alapvető funkcióval - például wifi, kamera - felszerelt, egyszerű okostelefonok között.)
Kína egyre erősödő afrikai jelenléte alapján arra lehet számítani, hogy az ottani feltörekvő országok – mint Etiópia is – és az ázsiai szupergazdaság közötti együttműködés tovább fog erősödni. A kínai telefongyártó egyik vezetője elmondta, számukra a működésben a legnagyobb nehézséget az afrikai országokban sokszor tapasztalható, szokatlan helyi irányelvek, adó- és vámszabályok jelentik.
Ezért invitálják az etióp döntéshozókat országukba, hogy ott azok közvetlenül alkothassanak képet a mobilipar nemzetközi standardjairól.
A cég emellett bejelentette,
újabb gyár nyitását tervezik Etiópiában, ahol Syinix márkanév alatt, LED-televíziókat is gyártanának.
Ez a siker más kínai vállalatokat is megihletett, illetve a ZTE és a Huawei is belátta, nem hagyhatja figyelmen kívül azt a piaci szegmenst, aminek a Transsion sikerét köszönheti.
2015-től kezdődőben a Xiaomi telefonjait helyi disztribútorokon keresztük értékesíti Kenyában, Nigériában, Dél-Afrikában. A ZTE kjött egy, kifejezetten az afrikai felhasználóknak szánt 80 dolláros, Androidos telefonnal, a TCL pedig olcsóbb modellek és okosórák forgalmazását kezdte meg nemrég.