Saját diszkontláncot indíthat a Tesco

Tesco
Tesco shopping centre is seen in Gdynia, Poland on 30 January 2018 President Andrzej Duda signed into law the shopping ban in Poland on Sundays. New law backed by labor unions and the Catholic church, force retail businesses to close for two Sundays a month, from March 2018 and for all Sundays but a few exceptions in 2020. (Photo by Michal Fludra/NurPhoto)
Vágólapra másolva!
Gőzhengerként terjeszkedik a két német hátterű áruházlánc, a Lidl és az Aldi az Egyesült Királyságban. A négy helyi kiskereskedelmi láncnak - a Tesco, a Sainsbury's, az Asda és a Morrisons - alaposan oda kell figyelnie a konkurensek lépéseire, ha nem akarják piaci részesedésük jelentős csökkenését.
Vágólapra másolva!

A következő néhány évre mind a Lidl, mind az Aldi, jelentős növekedést tervezett be, mind egységeik számait, mind piaci részesedésüket tekintve - derül ki a Reuters beszámolójából. A meg nem erősített hírek szerint, a Tesconál már dolgoznak egy új, más néven indítandó és a jelenlegitől eltérő formátumú diszkontlánc indításán, amivel megállítanák a törekvőket.

Az Aldi és a Lidl komolyan gondolja

Úgy tűnik, a német láncok komolyan gondolják a vásárlókért folytatott harcot. Az Ald idén év végéig 1 milliárd fontot (több mint 350 milliárd forint) költ el az Egyesül Királyságban, a Lidl pedig 2017-től kezdődően, ennek közel másfélszeresét.

A német hátterű versenyzőket még a brexit sem riasztja el.

Az Aldinál úgy számolnak, hogy 2022 végére 1000 egységet fog számlálni brit hálózatuk, ami jelentős bővülés a mostani 762-höz képest.

Mind a két nagy német diszkontlánc jelentősen növelni kívánja részesedését a brit piacon Forrás: BELGA/AFP/Patrick Lefevre

A Lidlnél ennél is nagyobbat álmodnak:

a 710 üzletüknek akár megduplázását is elképzelhetőnek tartják öt év alatt.

Ha a terveik teljesülnek, a két lánc együttesen 15 százalékos piaci részesedéssel bír majd a 200 milliárd fontos piacon 2020-ra, a mostani 12 százalék helyett.

Válaszcsapásra készülhet a Tesco

A Sunday Times értesülései szerint, a Tesconál arra készülnek, hogy egy új márkával, a Tesco áruházaitól eltérő formátummal állísák meg a Lidlt és az Aldit.

Új diszkontlánc indításával próbálhatja megállítani a konkurenseket a Tesco Forrás: AFP/NurPhoto/Michal Fludra

Értesülések szerint, a koncepció középpontjában az áll, hogy

az új diszkontlánc főként olyan termékeket kínálna a vásárlóknak, melyeket olcsóbban tudnak adni konkurenseiknél.

A Tesconál nem kommentálták ezeket a lapértesüléseket.

A kiskereskedelmi lánc, bár jelenleg a brit piac 28 százalékát birtokolja, sokkal lassabb ütemben növekszik, mint a német versenytársak.