Ki nem találná, melyik a legnépszerűbb márka az Egyesült Államokban

New York, Amazon bolt
Amazon opens a new store where everything for sale is rated 4 stars and above, is a top seller, or is new and trending on Amazon.com in SoHo neighborhood of New York on September 27, 2018. / AFP PHOTO / Jim WATSON
Vágólapra másolva!
Az amerikai fogyasztók minden más márkánál jobban kedvelik az e-kereskedelmi és technológiai óriást, az Amazont - jelenti a Business Insider.
Vágólapra másolva!

A Morning Consult készítette jelentés szerint az Amazon 74-es értékeléssel minden más brandet megelőzve végzett az első helyen az amerikai fogyasztóknál. Figyelemreméltó, hogy a vállalat nemcsak bizonyos régiókban vagy országrészekben vívta ki magának a képzeletbeli dobogó első helyét, hanem egyöntetűen 50 államban.

Az eredmény azért is meglepő, mert idén két olyan, nagy figyelmet kapó vonatkozásról is lehetett hallani, amelyek könnyen alááshatták volna a cég renoméját.

Az egyik, hogy egyre-másra érkeztek a jelzések a cég egyes raktáraiban uralkodó, tarthatatlan állapotokról, a munkavállalók kizsigereléséről, elcsalt szünetidőkről vagy épp elérhetetlen távolságban lévő mellékhelységekről. Bár ezek a beszámolók főként európai telephelyekről érkeztek, úgy tűnik, a kezdeti tagadás után a cégnél belátták, hogy ebből később nagy baj lehet, és

megemelték az amerikai dolgozóknak fizetett legkisebb béreket.

A másik pedig az, hogy a cég döntésre jutott új főhadiszállásának kérdésében. Az új központ egyik része New York városába költözik.

Az Amazon nyerte a márkaversenyt az USA-ban Forrás: AFP/Jim Watson

A vélhetően jelentkező számos pozitív hozadék mellett, sokan amiatt aggódnak, hogy a város jelentős ráfordításai, amit a cégnek támogatásként ad, nem térülnek meg, De sokak szerint attól is kell tartani, hogy New York vagy legalábbis Queens városrésze, Seattle sorsára jut. Az óriáscég ottani jelenléte ugyanis alapjaiból fordította ki a helyi ingatlanpiacot, irreálisan felnyomva a lakásárakat.

Mindezek azonban úgy látszik, kevésbé érdekelték a fogyasztókat, akiknek fontosabbak a cég kínálta szolgáltatások, árakciók és hasonló előnyök, mint a fenti ügyek vagy épp az, milyen hatással van az e-kereskedelmi óriás a hagyományos kiskereskedelmi cégek eredményeire.