A hazai vállalatvezetők 95 százaléka a munkaerőhiányt nevezte meg az üzleti sikeresség előtt álló legkomolyabb akadálynak. A felmérést azzal a céllal indították el 2016-ban, hogy mélyebben megismerjék és a vállalatok számára elérhetővé tegyék azokat a szempontokat, amelyek alapján a pályakezdők vagy a hamarosan a munkaerőpiacra lépők kiválasztják leendő munkahelyüket. Az idei válaszadók 43 százaléka felsőoktatásban tanul, közel 51 százalékuk dolgozik is, 6 százalékuk pedig középfokú oktatásban részesül, mondta Bencze Róbert, a PwC Magyarország People & Organisation, HR-tanácsadási szolgáltatások igazgatója.
A felmérésben vizsgált 36 tényező relatív fontosságát tekintve a megkérdezettek
a rugalmas munkavégzést, az alapfizetést és közvetlen munkatársaikat sorolták az első három helyre
(utóbbi kettő a tavalyi évhez képest helyet cserélt egymással). A negyedik helyre idén a cafeteria lépett előre, de előkelőbb pozícióban végzett a távmunka is, valamint továbbra is alapelvárásként fogalmazza meg az Y és Z generáció az őszinte és nyílt kommunikációt a vállalatvezetés irányából. A sor végén a mai, hazai toborzási gyakorlatban ismerős elemek szerepelnek: cégnév, vízió és stratégia, valamint társadalmi felelősségvállalás.
A válaszadók 75 százaléka számol Budapesttel, mint munkavégzési hellyel,
míg 16 százalékuk Győrben is el tudja képzelni az életét. A preferált iparágak közül a
legtöbben a pénzügyi terület iránt érdeklődnek (25 százalék),
ezt szorosan követik a tanácsadási (20 százalék), a telekommunikáció és média (19 százalék), illetve az IT (18 százalék) szektorok.