A Kantar World panel riportjában 12 héten át tartó időszakot vizsgált a brit kiskereskeskedelmi szektorban, október 7-ig bezárólag. Eredményeik szerint, a négy nagy brit láncnak - Tesco, Asda, Sainsbury's, Morrisons - van is oka tartani a német diszkontoktól, amelyek sikeresen erősítettek a nyári szezonban.
A Tesco, a Sainsbury's és az Asda piaci részesedése egyaránt csökkent, egyedül a Morrisons tudta megtartani a maga 10,3 százalékát.
A kisebb szereplők közül a Co-op-nak sikerült az erősödés a negyedéves időszakban, igaz, csekély mértékben, 6,2 százalékról 6,4 százalékra.
Az Aldi eközben 6,8 százalékról 7,6 százalékra növelte piaci részesedését, úgy, hogy eladásai közben 15 százalékkal nőttek.
A Lidl 5,2-ről 5,6 százalékra erősített, 10 százalékos növekedést produkálva forgalmában.
A Kantar jelentése kitér arra, hogy a nyári szezon különösen erős volt az egész brit kiskereskedelemben. Különösen jól fogytak például a grillételek - ez vélhetően köszönhető a szokatlanul meleg nyárnak is -, de például a baromfiételek szeptemberben voltak nagyon kelendők.
A britek csak ezekre a termékekre több mint 130 millió fontot költöttek egyetlen hónapban.
A jelentés kitér arra, hogy a szezonális hatás után,
az őszi hónapok várhatóan valamennyivel visszafogottabb forgalmat hoznak majd a boltokban.
A szektorban folyó vetélkedés mindenesetre bizonyosan folytatódni fog. Ahogy az Origo megírta, a Tesco saját diszkontlánc indításával válaszolt a német láncok terjeszkedésére, terveik szerint jövőre 15 új Jack's üzletet nyitnak országszerte. Az Asda és a Sainsbury's pedig összeolvadással próbálja tartani a lépést.