Hogy lehet most jó webáruház-bizniszt csinálni?

Kamionok állják el a Luxemburgba vezető E411-es autópályát egy kamionsofőr-tüntetésen a dél-belgiumi Spontin közelében. A nemzetközi fuvarozókból álló demonstrálók a belga kormány által a több mint 3,5 tonnás járművekre kiszabott útadója ellen tiltakoznak. Az új rendelet értelmében az ország közútjain közlekedő belga és külföldi teherjárműveknek az útdíj bevallásához használt fedélzeti egységgel (OBU) kell rendelkezniük (MTI/EPA/Olivier Hoslet)
Vágólapra másolva!
Egy hazai webshop gazdája előbb-utóbb szembesül azzal, hogy a 10 millió potenciális magyar vásárló a csecsemőktől az aggastyánokig is kevés a számára. Mivel a világon a 2016-os adatok szerint 7,442 milliárd ember él, ezért logikus a felvetés, hogy a határon túl kell terjeszkedni, ami az interneten nem is olyan bonyolult.
Vágólapra másolva!

A nyugati országok bár fejlettebbek, vásárlói is gazdagabbak és tudatosabbak, mégsem ott kell keresni a siker kulcsát. A konkurensek miatt sokkal nehezebb érvényesülni, nem is szólva az Amazon kereskedőóriásról, melynek ráadásul több országban is van "lerakata".

Ezzel ellentétben a keleti piacok még feltörekvő státuszban vannak, így Romániában, Bulgáriában vagy Ukrajnában még kisebb a konkurencia, kevesebb a tapasztalat, és a minőségi termékek választéka is szerényebb.

Természetesen még a régión belül terjeszkedni sem egyszerű dolog, de a Piacésprofit.hu írásából most kiderül, hogy mely pontokra kell figyelnie egy online vállalkozónak.

1. Logisztika

A termék külföldre juttatása nyilván alapkérdés. Magyarországon is vannak globális fuvarozó, vagy más néven futárcégek, melyek külföldre szállítanak, de megteszi ezt a Magyar Posta is. A futárcégek előnye, hogy eljönnek az áruért, nem kell postára menni és sorbaállni. A pontos külföldi szállítási feltételeket, határidőt és árat célszerű összehasonlítani a szállító kiválasztása előtt.

Szükségszerűen elő fog fordulni, hogy reklamáció lesz a termékkel vagy visszaérkezik az áru. Ezért célszerű egy helyi telephelyet nyitni, amely lecsökkenti a szállítási kiadásokat és felgyorsítja a reklamációkezelést. Ez ráadásul versenyelőny is lehet.

Bár az elején meg kell dolgozni érte, de utána jó érzés, hogy a kamion a mi áruinkat is viszi a külföldi vevőnek Forrás: MTI/EPA/Olivier Hoslet

2. A piac megismerése

Sosem lehet eléggé hangsúlyozni, mennyire fontos a piac felmérése egy ilyen lépés előtt.

Egy adott termékkör piacképességének részletesebb elemzését érdemes egy ügynökségre bízni, akár a meglévő partner ügynökség is felkérhető erre, de mindenképpen célszerű szakértőt keresni, aki ismeri a helyi viszonyokat a keresésről, az árakról vagy épp a kulcsszavakról. Ezekben segíthet az Expandeco is, amely bőséges tapasztalatokkal rendelkezik az európai internetes értékesítési piacon.

3. Fordítás és optimalizáció

Az idegen nyelv az egyik legnagyobb probléma, így nagyon fontos, hogy

a webáruház teljes mértékben a helyi nyelvre legyen lefordítva, beleértve a kulcsszavak optimalizálását is.

De még mielőtt belefognánk, egy olyan domaint kell választani, amely az adott ország végződésével azonos, (pl, ro, bg, cz, sk stb. végződéssel), és persze még szabad.

A domain legyen minél rövidebb, minél érthetőbb és lehetőleg ékezetmentes, tisztán az angol nyelv betűivel leírható.

Több országban mindegyik országba szükséges egy helyi domain és persze helyi nyelvre fordítás.

További négy szempontról, illetve a fentiekről részletesebben a Piacésprofit.hu cikkében olvashatnak.