Egyelőre az áruházlánc brit boltjait érinti a mostani bejelentés, amellyel viszont összhangban van az a korábbi vállalás, amit - ahogy az Origo megírta - a cég a magyarországi boltjaira is kiterjesztett. Akkor a cég arról adott információt, milyen határidőre, milyen mértékben csökkenti saját márkás termékeinél a műanyag használatát a csomagolásban. Korábban pedig az Origo hírt adott arról is, hogy a cég árukínálatából fokozatosan kivezeti az egyszer használatos műanyagot tartalmazó termékeket is.
A most közzétett információk arról szólnak, hogy
a diszkontlánc a zöldség-gyümölcs termékeinek csomagolásánál száműzi az egyszer használatos műanyagot.
A fekete színű műanyag tálcák, tartórekeszek az Egyesült Királyságban lényegében nem újrahasznosíthatók, anyagösszetételtől függetlenül. Ennek oka, hogy a hulladék szortírozását végző, optikai elven működő berendezés - az anyag színe miatt - nem képes ezeket a tárgyakat azonosítani.
Egy korábbi vizsgálat pedig feltárta, hogy a brit hipermarketekben a csomagolásnál használt műanyag harmadát olyan anyagok teszik ki, melyek újrahasznosítása sehogy, vagy csak nehézkesen oldható meg.
Ezen belül kimagaslott a Lidl, ahol az arány eléri a 71 százalékot.
Ezért az áruházláncnál úgy döntöttek, inkább teljesen megszabadulnak attól. A cég közlése szerint, még e hónap végéig kivezetik azt a zöldség-gyümölcs termékeknél, ideértve a gombákat, bébikukoricát, brokkolit és a karfiolt is.
A cég azonban itt nem áll le, és bejelentette, hogy
ugyanezt meglépik 2019 augusztusáig a friss hús- és halkészítményeknél is.
Azt is közölték, vizsgálják, hogyan tudnák rövid időn belül mással helyettesíteni annál a néhány frissárunál is a megszokott csomagolási megoldásokat, melyek most nem kerülnek sorra, például a hagymaféléknél.
A Lidl az első az Angliában működő láncok közül, mely vállalta, hogy végleg száműzi az egyszer használatos, fekete műanyagot a csomagolásaiból.
Idén januárban a Waitrose tett hasonló vállalást, ám a cég akkor azt mondta, 65 százalékban szorítanák vissza annak használatát ezeknél a termékcsoportoknál, 2019-től kezdődően, "ameddig nem végeznek azzal."
A Tesco 2019 végére vállalta azt, hogy üzleteiben megszabadul az egyszer használatos műanyagoktól a csomagolásoknál.