Így lesz eredményes egy vállalkozás

hűtőház, hűtött raktár
Vágólapra másolva!
Egy cég akkor működik jól, ha minél kevésbé pazarolja az erőforrásait, azaz nem dolgozik feleslegesen, nem ruház be szükségtelen dolgokra és annyi terméket állít elő, amennyit el tud adni. Mégis gyakran készül selejt áru, hatalmas a raktárkészlete és nem használja ki a dolgozói előnyös képességeit, tudását sem. Csiszér Tamás minőségügyi mérnök a Piacésprofit.hu-n tette közzé tanácsait a cégek hatékonyabbá tételéhez.
Vágólapra másolva!

Csiszér Tamás minőségügyi mérnök, a Resultator Kft. vezető tanácsadója az alábbi tanácsokat adja, ha a cégünket eredményessé és hatékonnyá szeretnénk tenni:

  • Csak olyan tevékenységeket végezzünk, amelyek feltétlenül szükségesek az értékteremtéshez, azaz általuk a termékünk közelít a vevőink elvárásaihoz. Ne legyen legyen felesleges adminisztrációt, párhuzamos munkavégzés, papírnyomtatás, dokumentumtárolás.
  • A feladatokat csak egyféleképpen, az előírásoknak megfelelően lehessen elvégezni, hiszen ezzel csökken a hibázás és a selejt termék előállításának esélye.
  • A felszabadult idő érdemes felhasználni a termelékenység javítására.
  • Hatékonyabb munkával csökken az anyagok és termékek raktározási tere, ezzel vagy költséget lehet megspórolni, vagy másre fordíthatjuk az így felszabadult helyet.
  • Érdemes a több hellyel másként gazdálkodni, hogy az anyagok és az eszközök mozgatása is könnyebb legyen.
A folyamatok feltérképezésével és optimalizálásával sokat javíthatunk cégünk hatékonyságán Forrás: Shutterstock

Ahhoz, hogy a fenti tanácsokat be lehessen tartani, és valóban hatékonyság növelést lehessen elérni, először is,

fel kell térképezni a folyamatainkat, hogy átlássuk, milyen tevékenységekre mennyi idő és energia megy el.

Meg kell vizsgálni azt is, hogy mely tevékenységek feleslegesek.

Fontos az is, hogy az egyes munkafázisok azonos idő alatt legyenek elvégezhetők, hogy ne torlódjon fel egyik munkahelyen sem feladat.

A teljes cikk a Piacésprofit.hu oldalán olvasható el.