A Wall Street Journal állítása szerint
a beszállítók 80 és 2 ezer dollár (22 ezer és 556 ezer forint) között fizettek azért, hogy eltüntessék a negatív véleményeket a termékekről,
valamint hogy visszaállítsák a letiltott számlákat.
Az újság azt is kiemelte, hogy ez a gyakorlat kimondottan Kínában volt jellemző.
Az Amazon az esetre reagálva elmondta, hogy zéró toleranciát alkalmaznak a rendszerben manipuláló visszaélőkkel szemben, és alapos vizsgálatot indítanak.
Magas etikai normát tartunk szem előtt, az ezt megsértőknek nemcsak felmondunk, hanem további jogi lépéseket is teszünk"
– nyilatkozta a cég szóvivője, valamint hozzátette, hogy azokkal a beszállítókkal szemben is szigorúan járnak el, akik részt vettek a csalásban.
A Wall Street Journal szerint a vizsgálat még májusban elkezdődött, amikor tájékoztatták az Amazont a lehetséges csalásról. A cég platformján értékesített termékek fele harmadik féltől, vagyis külső beszállítótól származik.